Kevan johtoryhmä ja organisaatio uudistuvat

Kevan uudessa johtoryhmässä on toimitusjohtajan lisäksi Kevan uuden organisaation mukaisesti vastuualueiden johtajat ja henkilöstön edustaja. Uusi johtoryhmä aloittaa toimintansa 21. toukokuuta. Uudet vastuualueet ja niiden mukainen organisaatio aloittaa toimintansa 1. syyskuuta.

Johtoryhmässä ovat toimitusjohtajan lisäksi seuraavat vastuualueiden vetäjät:

-          varatoimitusjohtaja Pekka Alanen (tällä hetkellä vt. toimitusjohtajana) vastuualueenaan asiakkuudet,

-          varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén vastuualueenaan eläke- ja työelämäpalvelut,

-          talousjohtaja Tom Kåla vastuualueenaan rahoitus, talous ja riskienhallinta,

-          sijoitusjohtaja Ari Huotari, vastuualueenaan sijoitus,

-          henkilöstöjohtaja Katri Viippola vastuualueenaan HR-, laki- ja hallintopalvelut sekä tietohallinto ja viestintä. Uutena nimikkeenä Viippolalla on HR- ja hallintojohtaja.

Lisäksi henkilöstöä edustavana jäsenenä johtoryhmässä toimii vastaava kouluttaja Päivi Lilleberg.

Aiempaa pienemmällä johtoryhmällä ja johtoryhmän jäsenten vastuualueiden laajentamisella tehostetaan johtamista ja virtaviivaistetaan organisaatiota. Samalla toimintojen roolit selkiytyvät ja saman alan ammattilaiset kootaan organisaatiossa yhteen. Tavoitteena on asiakkaiden entistä jouhevampi palvelu. Lisäksi henkilöstön edustus johtoryhmässä tiivistää Kevan johdon ja henkilöstön vuorovaikutusta.

Kevan hallitus päätti tänään Kevan uudessa johtoryhmässä varatoimitusjohtajien lisäksi olevista vastuualueiden vetäjistä.

Lisätietoja:
hallituksen puheenjohtaja, apulaiskaupunginjohtaja Laura Räty,

vt. toimitusjohtaja Pekka Alanen, p. 0500 206 052

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. Sijoitusomaisuutemme on noin 37,8 miljardia euroa (31.12.2013). Palveluksessamme on noin 520 henkilöä.

Avainsanat: