Kevan lehti uudistui: Markku Kauppinen puolustaa lehdessä kuntien palveluja

Kuntien eläkevakuutuksen (Keva) sidosryhmälehti on uudistunut. Uudistetun lehden ensimmäisessä numerossa Kevan toimitusjohtaja Markku Kauppinen puolustaa voimakkaasti kuntien omia palveluja.

- Ulkoistaminen ei ole ihmelääke, eikä sillä voida siirtää ongelmia sivuun, Kauppinen sanoo lehden haastattelussa. Hän muistuttaa myös, että ulkoistamisen vaikutukset työntekijöiden eläketurvaan unohdetaan liian helposti.

- Keva-lehden uudistuksen tavoitteena on tarjota ajassa elävä, hyvää journalismia edustava ehti, joka tarjoaa mielenkiintoista luettavaa ja hyötytietoa neljästi vuodessa. Lehden sisällön tulee heijastaa yhteiskuntaa, kunta-alaa ja kunta-alan työeläketurvaa sekä kuntatyöntekijöiden arkea laajasti. Kriittisiäkään näkökulmia ei kaihdeta, kertoo lehden päätoimittaja, Kevan viestintäjohtaja Arja Lerssi-Lahdenvesi.

Ensimmäisessä numerossa on mm. laaja reportaasi kuntaliitoksista, esimerkkinä Raasepori, sekä artikkeleita kuntien hyvistä käytännöistä ja tuoretta tutkimustietoa. Numerossa avataan myös Kevan viime vuoden tulosta ja selvitetään Kevan sijoitussalkun sisältöä ja tuottoa. Nimimerkkikolumnisti Kommuunisti ravistelee lehdessä luutuneita käsityksiä ja tuulettaa vakiintuneita käytäntöjä.

Lehden painos on noin 20 000 kpl ja se jaetaan mm. kuntien talous- ja rahoitusjohdolle kunnanvaltuutetuille sekä Kevan työeläke- ja kunta-alan yhteistyökumppaneille ja medialle. Uudistuneen lehden tuottaa Kevalle asiakaslehtiin erikoistunut Fondamenta Media Oy.

Lehti on nähtävissä pdf-muodossa osoitteessa www.keva.fi sekä alla olevan linkin kautta.

Lisätietoja:

Viestintäjohtaja Arja Lerssi-Lahdenvesi, puh. 020 614 2688