Mauri Pekkarinen ei ollut tarkastuslautakunnan puheenjohtajana Kevan toimitusjohtaja Markku Kauppista valittaessa

Ilta- Sanomien uutisessa 25.6.2009 on virheellistä tietoa. Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen ei toiminut puheenjohtajana Kevan tarkastuslautakunnassa Kuntien eläkevakuutuksen toimitusjohtaja Markku Kauppisen aikana. Mauri Pekkarinen valittiin tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi kaudelle 2001 - 2004. Valinta tapahtui valtuuskunnan kokouksessa 2.2.2001. Pekkarisen puheenjohtajuus tarkastuslautakunnassa päättyi 26.9.2003. Pekkarinen veti kokousta viimeisen kerran 20.3.2003. Pekkarinen pyysi eroa puheenjohtajan tehtävistä tultuaan valituksi ministeriksi. Markku Kauppinen valittiin Kevan toimitusjohtajaksi 1.4.2005 alkaen. Valinta tapahtui valtuuskunnan kokouksessa 15.4.2004, ja hän aloitti toimessa 1.4.2005. Myös Pekkarisen ja Kauppisen sukulaissuhteesta on ollut mediassa virheellistä tietoa. Markku Kauppinen ja Mauri Pekkarinen eivät ole serkkuja, vaan pikkuserkkuja. Lisätiedot Kuntien eläkevakuutuksen hallintojohtaja Tapani Salmi, puh. 020 614 2469 ja 040 593 7355