Pekka Alanen Kevan asiakasstrategiatoiminnosta vastaavaksi varatoimitusjohtajaksi

Kevan toiseksi varatoimitusjohtajaksi on nimitetty Pekka Alanen. Kevan hallitus päätti varatoimitusjohtajien vastuualueista ja täyttämättä olleen varatoimitusjohtajan viran täyttämisestä tänään.

Varatoimitusjohtaja Pekka Alasen vastuualueena on asiakasstrategiatoiminto, johon kuuluvat työnantajapalvelut ja viestintä. Alanen on työskennellyt Kevassa vuodesta 2005 lähtien ja on jo aiemmin vastannut työnantajapalveluista ja viestinnästä.

Varatoimitusjohtaja Eija Lehto-Kanniston vastuualueena on edelleen eläkeratkaisutoiminta.

Kevan johtosäännön mukaan Kevassa on toimitusjohtajan lisäksi kaksi varatoimitusjohtajaa, joiden pääasiallisista vastuualueista päättää hallitus.

Lisätietoja:

hallituksen puheenjohtaja Sampsa Kataja, puh. 050 512 2571
toimitusjohtaja Merja Ailus, puh. 020 614 2201
varatoimitusjohtaja Pekka Alanen, puh. 020 614 2349

Keva huolehtii kunta-alan, valtion ja kirkon henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. Sijoitusomaisuutemme on noin 27,4 miljardia euroa (30.9.2010). Palveluksessamme on noin 540 henkilöä.