• Kienbaum/

Saksalaiset haastavat rekrytointimarkkinat Pohjoismaissa Kienbaumille toimipaikka nyt myös Helsinkiin

Report this content

Saksan suorahaun ja HR-konsultoinnin markkinajohtaja, Kienbaum, avaa toimipisteen Helsingissä marraskuussa. Etabloituminen Suomeen on jatkoa yrityksen viimevuotiselle Ruotsin toimipaikan avaamiselle ja nopealle kasvulle Pohjoismaissa. Kienbaum on vuodesta 2004 lähtien laajentanut toimintaansa Pohjoismaisilla suorahakumarkkinoilla ja yltänyt vuosittain huomattaviin kasvulukemiin. Suomen ja Pohjoismaiden toiminnoista vastaa suomalaissyntyinen Marcus Honkanen.

Marcus Honkanen on kansainvälisen rekrytoinnin asiantuntija ja on jo pitkään vastannut Venäjän ja Itä-Euroopan alueesta. Honkanen johtaa Kienbaumin toimintoja Pohjoismaissa ja toimii myös Pohjoismaisten yritysten konsulttina headhunting-toiminnoissa Keski- ja Itä-Euroopassa.

Kienbaum tukee Pohjoismaissa ensisijaisesti kansainvälisiä asiakkaitaan teollisuuden, kulutustavarateollisuuden ja energian sekä uusiutuvan energian toimialoilla, ja auttaa yrityksiä hakemaan ja valitsemaan henkilöitä paikallisiin johtotehtäviin kansainvälisissä yrityksissä.

Kienbaum tarjoaa myös henkilöarviointeja ja arviointikeskuksia kaikissa Pohjoismaisissa toimipisteissään.  ”Käytämme hyväksemme koko Kienbaum Groupin asiantuntemusta, jolla voimme tarjota asiakkaillemme sekä kansainvälistä että paikallista tietämystä. Kansainvälinen asiantuntemuksemme yhdistettynä kielitaitoon ja paikallistuntemukseen sekä asiakkaittemme tarpeiden syvälliseen ymmärtämiseen, johtaa tarkkaan räätälöityihin ratkaisuihin“, kertoo Pohjoismaiden ja kansainvälisen osaston johtaja, Marcus Honkanen.

Kienbaum on Saksan markkinajohtaja suorahaun ja HR-konsultoinnin alueilla. Tämän lisäksi se on yksi koko alan merkittävimmistä johdon konsultoijista. Kienbaum tukee asiakkaidensa muutosprosesseja kokonaisvaltaisella konsultoinnilla, aina suunnittelusta toteutukseen. Konsultoinnissa yhdistyvät laaja HR-osaaminen ja kattava tietotaito organisaatioiden ja strategioiden alueella.

Lisätietoja: Marcus Honkanen

Kienbaum Executive Consultants Helsinki
Mannerheimintie 12 B, 5. kerros
00100 Helsinki, Finland
Puh: +358 9 2516 6354
helsinki@kienbaum.com
www.kienbaum.se/fi

svenska:

Tyskar utmanar rekryteringsmarknaden i Norden

Kienbaum etableras nu även i Helsingfors

Kienbaum, marknadsledaren inom executive search och HR-konsultering i Tyskland, inleder sin verksamhet i Helsingfors i november. Etableringen i Finland är ett naturligt steg i företagets snabba tillväxt i Norden. Kontoret i Sverige öppnades förra året. Sedan 2004 har Kienbaum expanderat på den nordiska headhuntingmarknaden och uppnått årligen anmärkningsvärda tillväxtsiffror. Kienbaums verksamhet i Finland och i Norden leds av finlandssvensken Marcus Honkanen.

Marcus Honkanen är expert inom internationell rekrytering och har länge ansvarat för det ryska och östeuropeiska verksamhetsområdet. Honkanen leder Kienbaums verksamhet i Norden och verkar även som konsult och kontaktperson för nordiska företag i Central- och Östeuropa.

I Norden stöder Kienbaum i första hand sina internationella kunder inom industri, detaljhandel, FMCG och energi samt förnyelsebar energi, med att söka och välja personer till lokala ledarpositioner i internationella företag.

Kienbaum erbjuder även personevaluering och ledarskaps- och administrationsanalyser vid alla sina nordiska verksamhetsställen. ”Vi utnyttjar hela Kienbaum-gruppens kunskap för att erbjuda våra kunder både internationell expertis och lokal know-how.  Vår internationella kompetens kombinerad med språkkunskaper och lokalkännedom samt djupgående kunskap om våra kundföretag leder till noggrant skräddarsydda lösningar”, berättar Marcus Honkanen, direktör för den nordiska och internationella avdelningen.

Närmare information

Marcus Honkanen
Kienbaum Executive Consultants Helsingfors
Mannerheimvägen 12 B, 5:e våningen
00100 Helsingfors, Finland
helsinki@kienbaum.com
www.kienbaum.se/fi

Kienbaum är marknadsledande inom executive search och HR-konsultering i Tyskland och placeras bland de främsta management-konsultföretagen inom branschen. Med sin integrerade strategi för konsultering, stöder Kienbaum kunder från alla ledande sektorer inom ekonomin i förändringsprocesser, från planering till förverkligande. Kienbaum kombinerar beprövad HR-kompetens med omfattande know-how inom strategi och organisation.

Lisätietoja Kienbaum-ryhmästä /Närmare information om Kienbaum-gruppen:

Erik Bethkenhagen

Ahlefelder Straße 47, 51645 Gummersbach