Ampumahiihtäjä Jessika Rolig edustaa kansainvälisillä laduilla

21-vuotias Jessika Rolig aloitti hiihdon jo 5-vuotiaana. Ampumahiihtoon hän siirtyi 10 vuotta sitten innostuttuaan lajista heti kertakokeilun jälkeen. Nuori urheilija on ehtinyt kiertää kisaladuilla Suomen lisäksi myös Euroopassa. Kiilto Family on matkassa mukana tukien Jessikan tavoitteita hiihtoladuilla.

”Kiilto on jo pitkään tukenut nuoria urheilulupauksia. Se on sopinut hyvin perheyrityksemme toimintakulttuuriin,” kertoo Kiilto Familyn liiketoiminnan kehitysjohtaja Ville Solja.

”Jessika on positiivinen ja sitkeä urheilija, joka tekee kovasti töitä saavuttaakseen tavoitteensa. Hän on erinomainen roolimalli, joka edustaa suomalaisten rakastaman talviurheilun tulevaisuutta. Ampumahiihto lajina vaatii niin kestävyyttä, tarkkuutta kuin kykyä keskittyä olennaiseen. Löysimme Kiillossa paljon yhtymäkohtia Jessikan kanssa. Samankaltaista arvomaailmaa on helppo tukea”, Solja pohtii.

”Kestävyyslajin harrastajana arvostan Kiillossa pitkäjänteisyyttä ja sisua ponnistaa kansainväliseksi yritykseksi suomalaiselta maaperältä. Siksi yhteistyö Kiillon kanssa on tuntunut luontevalta”, Rolig kertoo.

Nuori urheilija kokee myös edustamansa yrityksen vastuullisen toiminnan olevan tärkeää.

”Ympäristöstä huolehtiminen on edellytys lajillenikin, sillä liikun sen puitteissa luonnossa päivittäin”, hän toteaa.

Tavoitteet korkealla

Kiillon ja Roligin yhteistyö ei ole uusi asia. Latua on kuljettu samaan suuntaan rinnakkain jo useamman vuoden ajan.

Tänä talvena Rolig on kilpaillut muun muassa ampumahiihdon IBU-Cupin osakilpailuissa Norjassa ja Sveitsissä. Nuoren ampumahiihtäjän tavoitteet ovat korkealla ja tulevaisuuden tähtäimessä siintää edustaminen tärkeimmissä arvokisoissa.

Katso tunnelmia Jessika Roligin kaudelta:

Lisätietoja:

Ville Solja