Ensimmäinen M1-sisäilmaluokiteltu saniteettisilikoni

Kiilto on tuonut ensimmäisenä toimijana markkinoille märkätiloihin soveltuvan M1-luokitellun saniteettisilikonin. M1-luokitus kertoo tuotteen vähäpäästöisyydestä ja sen tavoite on edistää vähäpäästöisempien rakennusmateriaalien tuotekehitystä. Samalla se pyrkii ohjaamaan rakennusprojekteissa käytettävien materiaalien valintaa sisäilman kannalta parempaan suuntaan.

Tuotteella on samat erinomaiset levitys- ja työominaisuudet kuin perinteisellä Kiilto Saniteettisilikonilla ja sen lämmönkesto on -40 - +150 °C.

Valikoimassa on kuusi suosituinta värivaihtoehtoa:
väritön, valkoinen, marmorinvalkoinen, keskiharmaa, tummanharmaa ja hiilenharmaa. Värinumeromerkintään on lisätty M-kirjain, esim. väritön M00.

Tuote on pakattu 310 ml patruunaan.

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2020 Kiillon liikevaihto oli noin 294 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.