• Kiilto/

Hyginet®-palvelu helpottaa hygieniatason ylläpitämistä jatkossa myös elintarviketeollisuudessa

Report this content

Kiillon sähköinen Hyginet® -palvelu laajenee palvelemaan myös elintarviketeollisuuden asiakkaita. Palvelua on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotta elintarviketeollisuuden tarpeisiin voidaan vastata mahdollisimman hyvin.

Elintarviketeollisuudessa on korkeat hygieniavaatimukset. Hygieniatason ylläpitämisen ja tehokkuuden kannalta on tärkeä tehdä työtä oikeilla menetelmillä. Näin vältytään turhalta työltä ja säästetään niin aikaa, puhdistusaineita kuin luonnonvarojakin. Asiakkaiden tarpeet ovat erilaisia, mutta yhteistä on se, että hajallaan oleva tieto vanhentuu helposti. Jos tietoon ei voida luottaa, tulee työskentelystä tehotonta ja osa toimenpiteistä voidaan tehdä joko liian usein tai liian harvoin.

Kiillon Hyginet®-palvelu on rakennettu asiakkaan ääntä kuunnellen. Foodservicen puolella palvelu on otettu hyvin vastaan ja toimivaa konseptia oli hyvä lähteä työstämään myös muille liiketoiminta-alueille.

”Hyginet®-palvelua on alusta asti kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa, todellisia tarpeita kuunnellen. Olemme kartuttaneet ymmärrystä ja osaamista asiakkaiden kipukohdista. Yhteisissä työpajoissa ilmi tuli esimerkiksi oppimiseen, viranomaisraportteihin ja viestintään liittyviä tarpeita”, kertoo Kiillon kehityspäällikkö Saku Haukijärvi.

Helppoa prosessien hallintaa

HygiNet® helpottaa elintarviketeollisuudessa useiden eri prosessien hallintaa ja parantaa näin myös hygieniatasoa. Eritellyt prosessit ovat yksi uusista elementeistä. HygiNet®-palvelu jakaa menetelmät, hygieniaohjeet ja käytettävät tuotteet sekä niiden annostelun perustuen tuotantolaitoksen prosesseihin. Tämä nopeuttaa työtä ja parantaa turvallisuutta, kun oikeat tuotteet ja metodit on helppo tarkastaa. Käyttöturvallisuustiedotteet päivittyvät automaattisesti palveluun, joten ne ovat aina ajan tasalla.

”Myös työturvallisuus on otettu huomioon kaikissa Hyginetin ohjeistuksissa. Näin se auttaa myös henkilökuntaa pitämään mielessä turvallisuuskäytännöt. Hyginet® on aina mukana, joten sieltä voi tarvittaessa tarkastaa niin turvallisuuteen kuin prosesseihinkin liittyvät asiat”, Haukijärvi summaa.

Laadunvalvonnan ja tuotannon tuki

”Hyginet® on rakennettu elintarviketeollisuudessa vastaamaan erityisesti laadunvalvonnan ja tuotannon tarpeisiin sekä helpottamaan auditointeja”, kertoo Haukijärvi. Palvelusta löytyy mahdollisuus raportointiin, huoltoraportteihin sekä -suunnitteluun, ja listaukset käytettävistä laitteista. Myös omavalvontaan liittyvä tieto ja raportointi pysyy tallessa palvelussa ja suunnitelmaa on helppo päivittää. Hyginet® -palveluun on myös kehitetty automaattisesti listautuva, kemikaaliturvallisuutta valvovien viranomaisten vaatimukset täyttävä kemikaaliluettelo helpottamaan elintarviketeollisuuden työtä.

Hyginet® - Palvelu prosessien hallintaan ja laadun varmistamiseen