Hyvä/paha kemia? -tilaisuudessamme keskustellaan kemian roolista kestävämmän tulevaisuuden rakentamisessa

Fermentoinnista syntyy maitohappoa, mutta voiko maitohappo olla myös biohajoavan liiman raaka-aine? Entä mitä merkitsee biohajoava? Onko synteettinen raaka-aine huonompi kuin kasvipohjainen raaka-aine? Ja mitä yleisimpiä harhakäsityksiä meillä on arjen kemianteollisuuden tuotteista? Voisiko kemialla ratkaista myös ilmasto- ja kiertotaloushaasteita?

Näihin ja muihin kysymyksiin saat näkemyksiä ja vastauksia sata vuotta täyttävän Kiillon keskustelutilaisuudesta keskiviikkona 25.9.2019. Tervetuloa mukaan seuraamaan aiheesta käytävää keskustelua netin välityksellä!

Voit ilmoittautua tilaisuuden live-lähetykseen täällä.

Aamun ohjelma

9.00 Kiilto – lujin sidos kaikista löytyy pinnan alta
Eeva Solja, Kiillon brändi- ja viestintäjohtaja

9.10 Hyvä/paha kemia? -keskustelu
Mukana kemiasta ja ympäristöstä keskustelemassa:

Raija Polvinen, Kiillon tutkimus-, kehitys- ja innovaatiojohtaja
Markus Terho, Sitran projektijohtaja ja Good Purpose start-upin perustajaosakas
Linda Fröberg-Niemi, CleanTurun johtaja
Virpi Mikkonen, Vanelja-blogin ruokakirjailija ja toimittaja

Keskustelua moderoi MTV3:n toimittaja-tuottaja Nina Rahkola.