Hyvä/paha kemia? -tilaisuudessamme keskustellaan kemian roolista kestävämmän tulevaisuuden rakentamisessa

Fermentoinnista syntyy maitohappoa, mutta voiko maitohappo olla myös biohajoavan liiman raaka-aine? Entä mitä merkitsee biohajoava? Onko synteettinen raaka-aine huonompi kuin kasvipohjainen raaka-aine? Ja mitä yleisimpiä harhakäsityksiä meillä on arjen kemianteollisuuden tuotteista? Voisiko kemialla ratkaista myös ilmasto- ja kiertotaloushaasteita?

Näihin ja muihin kysymyksiin saat näkemyksiä ja vastauksia sata vuotta täyttävän Kiillon keskustelutilaisuudesta keskiviikkona 25.9.2019. Tervetuloa mukaan seuraamaan aiheesta käytävää keskustelua netin välityksellä!

Voit ilmoittautua tilaisuuden live-lähetykseen täällä.

Aamun ohjelma

9.00 Kiilto – lujin sidos kaikista löytyy pinnan alta
Eeva Solja, Kiillon brändi- ja viestintäjohtaja

9.10 Hyvä/paha kemia? -keskustelu
Mukana kemiasta ja ympäristöstä keskustelemassa:

Raija Polvinen, Kiillon tutkimus-, kehitys- ja innovaatiojohtaja
Markus Terho, Sitran projektijohtaja ja Good Purpose start-upin perustajaosakas
Linda Fröberg-Niemi, CleanTurun johtaja
Virpi Mikkonen, Vanelja-blogin ruokakirjailija ja toimittaja

Keskustelua moderoi MTV3:n toimittaja-tuottaja Nina Rahkola.

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2020 Kiillon liikevaihto oli noin 294 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.