Kiillon kosmetiikkatuotteissa ei ole mikromuoveja

Kiillon tuotteet valmistetaan mahdollisimman ympäristöystävällisistä raaka-aineista. Erityisesti biohajoavuus ja haitattomuus vesieliöille jätevedenpuhdistuksessa ovat olennaisia asioita Kiillon tuotteiden raaka-aineita valittaessa.

”Mikromuoveja eli partikkeleja, jotka saattaisivat päästä jätevedenpuhdistuksesta vesistöihin, ei valmistamissamme kosmetiikkatuotteissa ole”, tuotekehityspäällikkö Juha Issakainen Kiillolta kertoo.

”Suuri osa erityisesti ammattikäyttöön tarkoitetuista kosmetiikkatuotteistamme on Joutsenmerkittyjä.”

Ainesosalista ei kerro mikromuoveista

Kosmetiikkatuotteiden ainesosat ilmoitetaan pakkauksessa kansainvälisillä kosmetiikan ainesosien INCI-nimillä. Mediassa ja sosiaalisessa mediassa on ollut oikean tiedon lisäksi myös virheellistä tietoa kosmetiikkatuotteiden valmistusaineista. Ainesosalista ei suoraan kerro, sisältääkö tuote muoveja.

Suurin osa kosmetiikka- ja hygieniatuotteissa käytetyistä polymeereistä ei ole muoveja, vaan ne ovat tuotteessa esimerkiksi nesteenä. Esimerkiksi sana ’polymer’ ainesosalistassa ei automaattisesti tarkoita kiinteää, roskaantumiseen vaikuttavaa muovia. Voit lukea lisää aiheesta Teknokemian yhdistyksen sivuilla.

TUTUSTU ERISAN PRO -HENKILÖHYGIENIATUOTTEISIIN

Kuluttajien kosmetiikkasarjojamme ovat ErisanAisti ja Linna.