KiiltoClean mukana Kosmetiikan kemiaa -workshopissa 19.6.2018

Teknokemian yhdistys ry järjestää tiistaina 19.6.2018 median edustajille kosmetiikkaan keskittyvän työpajan, jossa asiantuntijoiden opastuksella pureudutaan kosmetiikkatuotteiden turvallisuuteen.

Workshopissa kerrotaan myös, miten kotimaiset Aisti-, Erisan- ja Linna-tuotteet syntyvät, sillä KiiltoCleanin tuotekehityspäällikkö Juha Issakainen on yksi tapahtumassa esiintyvistä asiantuntijoista.

”Kosmetiikan turvallisuuteen liittyy paljon ennakkoluuloja ja uskomuksia. Samaan aikaan kun ainesosista löydetään huonoja puolia, olisi tärkeää ymmärtää, miksi niitä käytetään kosmetiikassa. Saatetaan jopa luulla, että on olemassa täysin ongelmattomia ratkaisuja, mutta kosmetiikan valmistajat eivät syystä tai toisesta haluaisi niitä käyttää. On hyvä, että alan asiantuntijat auttavat ymmärtämään, miten kosmetiikan turvallisuuteen vaikuttavat monet eri asiat”, Issakainen pohtii.

Työpajassa käsitellään erityisesti kosmetiikan säilöntäaineita, jotka ovat tärkeä osa tuotteiden kokonaisturvallisuutta.

”Kosmetiikkateollisuus on ollut varsin hiljaa tekemästään työstä. Tuotteiden turvallisuus EU:n alueella on tuotekehityksen A ja O ja sitä määrittää tiukka kosmetiikkalainsäädäntö. Sosiaalisen median aikakautena niin oikea kuin vääräkin tieto leviää nopeasti ja ainesosa toisensa jälkeen joutuu pahisten listalle. Kun jotain ainesosaa kritisoidaan, ei aina kiinnitetä huomiota siihen, kertooko siitä kosmetiikan asiantuntija vai harrastaja. Kaikki ainesosan ominaisuudet ja tehtävät eivät siis välttämättä nouse esille, vaan kärjistäen subjektiiviset kokemukset saatetaan esittää totuutena”, Issakainen toteaa.

Asiantuntijoiden puheenvuorojen lisäksi tilaisuuteen osallistujat saavat valmistaa oman kosmetiikkatuotteen laboratoriossa.

”Kosmetiikan tekeminen on mielenkiintoista! Uskon, että media on kiinnostunut aiheesta ja odotan innolla, että meitä asiantuntijoita haastetaan sen tiimoilta. On tärkeää, että kosmetiikasta käydään monipuolista keskustelua.”

Tilaisuuteen on ollut ennakko-ilmoittautuminen.

KiiltoClean on Kiilto Family -konserniin kuuluva johtava suomalainen puhtaus- ja hygieniaratkaisujen toimittaja ja kansainvälisesti vahva toimija. Kehitämme ja valmistamme helppokäyttöisiä ja turvallisia kotimaisia tuotteita. Tuotevalikoimaamme kuuluvat pesu-, puhdistus- ja hoitoaineet, hygieniatuotteet, teollisuuskemikaalit sekä siivousvälineet ja -koneet.

KiiltoClean kehittää ja valmistaa tuotteet pääasiallisesti Suomessa turvallisesti ja vastuullisesti ympäristöstä ja ihmisistä huolehtien. Kotimaisena toimijana tunnemme suomalaiset olosuhteet ja tuotteille asetettavat vaatimukset. Koska sijaitsemme asiakasta lähellä, voimme myös tarjota ainutlaatuisen toimitusvarmuuden. Kehitämme jatkuvasti tuotteitamme ja palveluitamme yhdessä asiakkaidemme kanssa.

KiiltoClean – Hyvinvointia puhtaudesta