KiiltoClean yllätti Baskeri & Basson henkilökunnan palkintopaketeilla

KiiltoClean vieraili aurinkoisena kevätpäivänä tunnelmallisessa kortteliravintolassa Helsingin tehtaankadun sisäpihalla. KiiltoClean halusi onnitella Baskeri & Basson koko henkilökuntaa, jonka palveluasenteen vuoksi lämminhenkinen bistro nappasi voiton Paras palvelu -kategoriassa Suomen 50 Parasta ravintolaa -listauksessa.

Vuoden alussa ravintola-alan ammattilaiset kerääntyivät ravintola Teatteriin seuraamaan, kun Suomen 50 parasta ravintolaa julkistettiin kuuden vuoden tauon jälkeen. Tunnelma yleisössä oli jännittynyt, kun ravintolat paljastettiin yksi kerrallaan edeten kohti ensimmäistä sijaa. Tilaisuudessa odotettiin myös, mitkä ravintolat vievät voiton listan alakategorioissa. Listan yhteistyökumppanina KiiltoClean jakoi tilaisuudessa palkinnon Paras palvelu -kategorian voittajalle.

Alan asiantuntijoiden äänestystuloksiin perustunut listaus tarjosi useita iloisia yllätyksiä. Yksi niistä oli Helsingissä sijaitseva Baskeri & Basso, joka valittiin Suomen kolmanneksi parhaaksi ravintolaksi. Sen lisäksi, että se ylsi listan tulokkaana suoraan kärkikolmikkoon, se nappasi myös voiton kahdesta kategoriasta: paras tunnelma ja paras palvelu.

Mitä on paras palvelu?

Palvelu voi parantaa, pilata tai jopa pelastaa asiakaskokemuksen. Vaatii tarkkoja tuntosarvia ja aidosti asiakaslähtöistä asennetta, että osaa tulkita asiakkaan toiveita ja tarpeita oikein. Vaikka palvelu vaikuttaa koko ravintolaelämykseen, sen määritelmä ei ole yksiselitteinen. Koko henkilökunnan ammattitaito ratkaisee, kohdataanko asiakas toivotulla tavalla. KiiltoClean halusi onnitella yllätyspaketeilla jokaista työntekijää erinomaisesta työstä ja hienosta saavutuksesta.

Viisi tähteä -verkkomedian artikkelissa kuvaillaan BasBasia seuraavasti: "Baskeri ja Basso on ilmiö. Täällä syöminen ei ole vain ruokaa ja juomaa, vaan osallistumista taikapiiriin, jonka keskiössä on tunne. Lämmin, ihana, rela, painoton hyvän olon tunne. Sen takana on palveluasenne, jossa osataan lukea asiakkaan mielentila sekä tarpeet."

Lue lisää suositusta BasBasista heidän sivuillaan. Voit tutustua muihin 50 parasta ravintolaa -listan ravintoloihin listauksen virallisilla sivuilla. KiiltoCleanin yhteistyökumppaniesittelystä voit lukea, miksi paras palvelu on tärkeää myös meille.

Anna Vahokoski

Liiketoiminnan kehityspäällikkö​