Mikä on suomalainen suosikkituotteesi?

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja haastaa tällä viikolla suomalaiset paljastamaan kotimaiset suosikkituotteensa.

Voit osallistua jakamalla oman suomalaisen suosikkituotteesi Instagramissa, Twitterissä, Facebookissa ja kampanjasivulla. Keskusteluun suosittelun arvoisista suomalaisista tuotteista voi osallistua sosiaalisessa mediassa hashtagein #suosittelesuomalaista, #ostatyötäsuomeen ja #sinivalkoinenjalanjälki.

– Monista käyttötavaroista ja palveluista löytyy suomalainen vaihtoehto. Tämä kannattaa ottaa huomioon hankintoja tehdessä, sillä kuluttajien valinnoilla on todella vaikutus suomalaiseen työllisyyteen. Jo pienillä arkisilla valinnoilla voi tukea suomalaisten tuotteiden valmistukseen ja jakeluun osallistuneita osapuolia, kertoo Suomalaisen Työn Liiton projektipäällikkö Merja Mantila.

Kiilto on 100-vuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kemianteollisuuden ratkaisuja kehittävä, valmistava ja markkinoiva Kiilto toimii neljällä toimialalla: rakentaminen, teollisuuden kiinnitysratkaisut, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2019 Kiillon liikevaihto oli noin 222 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.