Näin käytät ja lataat siivouskoneiden li-ion akkuja oikein

Litium-ioniakuilla toimivien siivouskoneiden käytössä on tärkeää huomioida oikeaoppinen akun käyttö ja lataaminen. Näiden ohjeiden avulla akun luvattu käyttöikä toteutuu ilman ongelmia.

1. Uuden koneen käyttöönotto: lataa akku täyteen (90 min).

• Sekä koneen mukana että lisävarusteena toimitettavien akkujen varaustila on matala turvallisuussyistä. Useimmiten näiden akkujen varaustila ei riitä koneen käynnistämiseen.

2. Käytön jälkeen: Laita akku aina lataukseen

• Pidä akku kiinnitettynä latauslaitteessa kunnes vihreä valo vilkkuu.
  • Mikäli akkua ei ladata, se voi tyhjentyä itsekseen kriittiselle tasolle.
  • Akun voi liittää latauslaitteeseen heti käytön jälkeen, mutta toisinaan akku alkaa latautumaan vasta jäähdyttyään. Tämä on normaalia.

3. Jos koneen toiminta keskeytyy akun matalan varaustason vuoksi: poista akku aina koneesta ja laita se lataukseen

• Pidä akku kiinnitettynä latauslaitteessa kunnes vihreä valo vilkkuu.
  • Mikäli akku jätetään kiinni koneeseen ja kytkin on ON-asennossa, akku syväpurkautuu nopeasti eikä elvyttäminen ole mahdollista.

Avaa / Lataa Li-ion akkujen käyttöohje PDF-tiedostona

Siivouskonevalikoimaamme kuuluvat Li-ioniakuilla varustetut koneet, joiden käytössä nämä ohjeet on huomioitava:

L191484681 Lindhaus LW30pro Li-ion yhdistelmäkone
L191494681 Lindhaus LS38 Li-ion matto- ja lattiaimuri
L192014681 Lindhaus LB4 Li-ion reppuimuri

Kaipaatko lisätietoa siivouskoneiden käytöstä? Ota yhteyttä alueesi Puhtaus- ja hygienia-asiantuntijaan. Katso yhteystiedot tästä.