Näin käytät ja lataat siivouskoneiden li-ion akkuja oikein

Litium-ioniakuilla toimivien siivouskoneiden käytössä on tärkeää huomioida oikeaoppinen akun käyttö ja lataaminen. Näiden ohjeiden avulla akun luvattu käyttöikä toteutuu ilman ongelmia.

1. Uuden koneen käyttöönotto: lataa akku täyteen (90 min).

• Sekä koneen mukana että lisävarusteena toimitettavien akkujen varaustila on matala turvallisuussyistä. Useimmiten näiden akkujen varaustila ei riitä koneen käynnistämiseen.

2. Käytön jälkeen: Laita akku aina lataukseen

• Pidä akku kiinnitettynä latauslaitteessa kunnes vihreä valo vilkkuu.
  • Mikäli akkua ei ladata, se voi tyhjentyä itsekseen kriittiselle tasolle.
  • Akun voi liittää latauslaitteeseen heti käytön jälkeen, mutta toisinaan akku alkaa latautumaan vasta jäähdyttyään. Tämä on normaalia.

3. Jos koneen toiminta keskeytyy akun matalan varaustason vuoksi: poista akku aina koneesta ja laita se lataukseen

• Pidä akku kiinnitettynä latauslaitteessa kunnes vihreä valo vilkkuu.
  • Mikäli akku jätetään kiinni koneeseen ja kytkin on ON-asennossa, akku syväpurkautuu nopeasti eikä elvyttäminen ole mahdollista.

Avaa / Lataa Li-ion akkujen käyttöohje PDF-tiedostona

Siivouskonevalikoimaamme kuuluvat Li-ioniakuilla varustetut koneet, joiden käytössä nämä ohjeet on huomioitava:

L191484681 Lindhaus LW30pro Li-ion yhdistelmäkone
L191494681 Lindhaus LS38 Li-ion matto- ja lattiaimuri
L192014681 Lindhaus LB4 Li-ion reppuimuri

Kaipaatko lisätietoa siivouskoneiden käytöstä? Ota yhteyttä alueesi Puhtaus- ja hygienia-asiantuntijaan. Katso yhteystiedot tästä.

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2019 Kiillon liikevaihto oli noin 222 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.