Nokia Arenan keittiöt valmiina - palvelemaan aikataulussa, luotettavasti ja vastuullisesti

Tampereen Nokia Arenalla oli suuren urheilujuhlan tuntua, kun uuden sukupolven elämyskeskus valmistautui ottamaan vastaan ensimmäisiä asiakkaitaan. Keittiöt ovat valmiit ja tavarat sisällä. Kaikki on sujunut aikataulussa.

Kiillon tekninen palvelu on toiminut Nokia Arenan aktiivisena yhteistyökumppanina. Sen näkyvin ja suurin työosuus on liittynyt laitostiskikoneiden annostelujärjestelmiin. Nokia Arenalla on yhden katon alla yli kolmekymmentä keittiötä, joihin Kiilto on toimittanut ja asentanut astianpesukonejärjestelmät.

- Projekti on ollut meille hyvin mielenkiintoinen. Nokia Arenan ravintolat ja keittiöt muodostavat ison kokonaisuuden, johon olemme toimittaneet annostelutekniikan. Olemme mielellämme tällaisissa projekteissa mukana, kertoo Kiillon tekninen palvelupäällikkö Tommi Orte.

Uuden kohteen aloittaminen on suunniteltava hyvin ja on otettava huomioon monia asioita. Esimerkiksi aikataulut voivat muuttua lyhyellä varoitusajalla.

- Työskentelimme kuuden hengen tiimillä, ja jokaisella oli vastuulla yksi kerros. Yhden päivän aikana saimme kaikki laitteet asennettua. Varauduimme niin, että kaikkiin laitteisiin oli oikeanlaiset annostelijat ja muutama ylimääräinenkin yllätyksien varalle, Orte sanoo.

- Kiilto oli varmaankin ensimmäinen, joka sai omat työnsä meidän isoissa keittiöissämme täysin valmiiksi. Sen jälkeenkin aikataulut ovat pitäneet hyvin muuallakin talossa, toteaa Nokia Arenan Operative Food Service Manager Antti Ahokas NoHo Partnersilta.

Astianpesukoneiden lisäksi Arenan keittiöiden kaikki pesuaineet, sekä pesuaineiden alustavaunut ovat Kiillolta.

- Kiillon tekninen palvelu pelaa oikein hyvin. Palvelu on nopeaa, tehokasta ja ihmiset ovat mukavia. Kiilto on meille tuttu toimija jo pitkältä ajalta, laadukas ja luotettava. Kiillon asiantuntijat osaavat hommansa ja löytävät meille sopivat ratkaisut nopeasti. Toiminnassa näkyy keittiötausta. Myös laitteiden asennus sujui aikataulussa ja laitteiden määrään nähden varsin tehokkaasti. Myös huolto- ja ongelmatilanteissa heitä on helppo lähestyä, Ahokas kiittelee.

Nokia Arenan yhteydessä sijaitseva Lapland Hotels avaa ovensa joulukuun puolivälissä. Myös hotellilla keittiö alkaa olla hyvällä mallilla. Astianpesukoneiden annostelujärjestelmät on saatu hyvissä ajoin asennettua. Myös monet keittiön pesuaineista tulevat Kiillolta.

- Yhteistyö Kiillon kanssa on kestänyt jo useita vuosia, ja se on helppoa ja vaivatonta. Hyvä juttu on se, että saamme Kiillolta valmiit käyttöturvatiedot esimerkiksi omavalvontaa varten ja paljon muuta tärkeää tietoa, sanoo Lapland Hotels Arenan keittiöpäällikkö Mikko Kautto.

Myös huolto- ja ongelmatilanteissa yhteydenpito on helppoa, sillä Kiillon tekninen palvelu on asiakkaan tukena ja turvana laitteiden asennuksen jälkeenkin. Kiillolla on käytössä oman teknisen palvelun lisäksi laaja kumppaniverkosto ympäri Suomen. Näin varmistetaan se, että huoltoa ja apua on saatavilla aina, myös yllättävissä tilanteissa.

- Ei tarvitse kuin ottaa puhelin käteen, niin hoituu kyllä, Kautto toteaa.

Kiilto tekee paljon ennakoivaa ja ylläpitävää työtä, jota asiakas ei edes huomaa, jos kaikki toimii hyvin.

- Pyrimme siihen, että laitteet ovat pitkäikäisiä ja toimintavarmoja. Vahinko ei tule kello kaulassa, joten häiriötilanteissa meidän on pystyttävä reagoimaan nopeasti, myös iltaisin ja viikonloppuisin, Orte sanoo.

Kiillon teknisen palvelun joustavuus onkin saanut kiitosta. Sen asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-luku on yli 80.

- Se kertoo siitä, että tekemistämme arvostetaan. Asiakas on meille kuningas, jolle tarjoamme ensiluokkaisen asiakaskokemuksen, Orte summaa.

Työturvallisuus ja vastuullisuus ovat Kiillolle tärkeitä arvoja.

- Teemme työskentelystä turvallista itsellemme ja myös asiakkaalle. Meillä on asennettavana sähköteknisiä laitteita, joissa käytetään voimakkaita kemikaaleja. Asiakkaan täytyy pystyä luottamaan siihen, että asentamiamme laitteita on turvallista ja taloudellista käyttää. Lisäksi ympäristöasiat ja toisten ihmisten kunnioittaminen ovat asioita, joihin olemme sitoutuneet. Olen äärimmäisen ylpeä teknisten asiantuntijoidemme venymiskyvyistä ja työmoraalista. Ei arveluta lähettää heitä asiakkaille, koska tiedän, että asiantuntijamme hoitavat homman, Orte sanoo.