Puhdasta golfia – Koronapandemia tiivisti Tarinagolfin ja Kiillon yhteistyötä

Siilinjärveläinen Tarinagolf on Kiillon pitkäaikainen asiakas. Koronapandemian vuoksi golfkeskus tarvitsi Kiillolta uudenlaisia puhdistusratkaisuja, jotta golfia on voitu harrastaa turvallisesti läpi poikkeusaikojen.

Siilinjärvellä sijaitseva Tarinagolf on Itä-Suomen suurin golfkeskus, jossa pelaa noin 2 500 jäsentä.

Kun koronapandemia iski Suomeen, myös Tarinagolfin täytyi pohtia, kuinka golf voisi jatkua turvallisesti.

”Golfliiton hallituksessa teimme valtakunnalliset ohjeistukset siitä, miten golfkenttien tulee koronapandemian aikana toimia. Mietimme asiakkaan vierailun vaihe vaiheelta: miten varmistamme koronaturvallisuuden niin kentällä kuin wc- ja peseytymistiloissa. Tarinassa olemme noudattaneet näitä ohjeistuksia tarkasti”, kertoo Tarinagolfin toimitusjohtaja Osmo Ruuska, joka on myös Suomen golfliiton hallituksen jäsen.

Tarinagolfin pitkäaikaisena yhteistyökumppanina Kiilto suunnitteli golfkeskukselle kokonaisratkaisun puhtaus- ja hygieniaturvallisuuden tehostamiseksi. Jo aiemmin Tarinassa on käytetty Kiillon tuotteita ajanvarauksen ja toimiston tilojen, klubin sauna- ja suihkutilojen sekä golfkentän ja sisätilojen wc:iden puhdistukseen. Koronan myötä näiden tilojen puhdistusta tehostettiin, ja esimerkiksi käsien pesu- ja desinfiointiaineiden saatavuutta lisättiin. Myös golfkärryjen- ja autojen puhdistusta on tehostettu: ne puhdistetaan Kiillon tuotteilla jokaisen käyttökerran jälkeen, ja asiakas voi halutessaan myös itse puhdistaa ne kertakäyttöpyyhkeiden ja desinfiointiaineiden avulla.

”On kätevää, kun kaikki puhdistustuotteet tulevat nyt samasta paikasta. Olemme käyneet Kiillon yhteyshenkilömme Reijo Räsäsen kanssa tarkkaan läpi, mikä tuote sopii parhaiten mihinkin tarkoitukseen. Esimerkiksi toimiston puhdistukseen käytämme miedompia puhdistusaineita kuin wc-tilojen puhdistukseen”, Tarinan myynti- ja palvelupäällikkö Reetta Sallinen kertoo.

Pitkä ja saumaton yhteistyö

Tarinagolf on tehnyt yhteistyötä Kiillon kanssa pitkään, noin 15 vuoden ajan. Alun perin yhteistyö keskittyi Tarinagolfin ravintolan puhdistusratkaisuihin, mutta lähivuosina ja varsinkin koronapandemian vuoksi yhteistyö on laajentunut myös golfkentän puolelle.

”Golf on kasvattanut suosiotaan viime vuosina hurjasti, tänäkin vuonna meillä Tarinassa pelataan todennäköisesti lähemmäs 60 000 kierrosta. Tarinassa käydessään pelaajat käyttävät samoja golfkärryjä, haravia, palloautomaatteja jne. Jokainen pelaaja käyttää myös wc-tiloja käyntinsä aikana todennäköisesti vähintään kerran, joten puhtaudesta huolehtiminen on tärkeää”, Ruuska toteaa.

Puhdistusratkaisuista ja yhteydenpidosta Tarinan kanssa vastaava Key Account Manager Reijo Räsänen pelaa itse aktiivisesti Tarinassa golfia.

”Tykkäämme tehdä yhteistyötä sellaisten tahojen kanssa, jotka ovat aktiivisia omassa yhteisössämme. Paljon meillä golfia pelaavana Reijo tuntee toimintaympäristömme ja tarpeemme erinomaisesti ja on osannut kertoa, mitkä tuotteet sopivat tarpeisiimme ja mikä on kulloinkin meille se paras ratkaisu”, Ruuska kertoo.

Tarinassa ollaankin yhteistyöhön Kiillon kanssa tyytyväisiä.

”Yhteistyö on ollut sujuvaa ja saumatonta. On meidän onnemme, että Reijo pelaa golfia niin aktiivisesti. Hänen jokainen pelikertansa on samalla kuin asiakaskäynti”, Sallinen kertoo.

”Onhan tässä myös vähän oma lehmä ojassa. Kun itse pelaa Tarinassa lähes päivittäin, niin tottakai silloin haluaa, että siellä puhtaus- ja hygieniasiat toimivat”, Räsänen itse naurahtaa.