Puhdasta jo 20 asteessa

Nykyiset, laadukkaat pyykinpesuaineet on kehitetty tiukkojen energiavaatimusten vuoksi toimimaan totuttua alhaisemmissa lämpötiloissa.

Toimivalla ja nykyaikaisella pesukoneella ja nestemäisellä pyykinpesuaineella pestäessä puhdas lopputulos saavutetaan jo 20 asteessa. Pesujauheelle suositellaan 30 asteen ohjelmaa, jotta jauhe liukenee riittävän hyvin.

Monen kohdalla tottumukset ja kerran opitut tavat määrittävät tekstiilienpesussa käytetyt lämpötilat, pesuohjelmat ja pesuaineet. Pesuaineita ja -koneita kehitetään kuitenkin jatkuvasti, joten myös omia tottumuksiaan on aika ajoin syytä päivittää.

Ovatko tekstiilienpesun viimeisimmät suositukset tuttuja? Lue lisää alan kehityksestä sekä nykyaikaisista ja ympäristöä säästävistä toimintatavoista. Ylen artikkeliin tietoa on antanut KiiltoCleanin tuotekehityspäällikkö Tomi Peltonen.

Pyykin peseminen kuumassa vedessä on turhaa – Puhdasta tulee jo 20 asteessa