Puhdasta jo 20 asteessa

Nykyiset, laadukkaat pyykinpesuaineet on kehitetty tiukkojen energiavaatimusten vuoksi toimimaan totuttua alhaisemmissa lämpötiloissa.

Toimivalla ja nykyaikaisella pesukoneella ja nestemäisellä pyykinpesuaineella pestäessä puhdas lopputulos saavutetaan jo 20 asteessa. Pesujauheelle suositellaan 30 asteen ohjelmaa, jotta jauhe liukenee riittävän hyvin.

Monen kohdalla tottumukset ja kerran opitut tavat määrittävät tekstiilienpesussa käytetyt lämpötilat, pesuohjelmat ja pesuaineet. Pesuaineita ja -koneita kehitetään kuitenkin jatkuvasti, joten myös omia tottumuksiaan on aika ajoin syytä päivittää.

Ovatko tekstiilienpesun viimeisimmät suositukset tuttuja? Lue lisää alan kehityksestä sekä nykyaikaisista ja ympäristöä säästävistä toimintatavoista. Ylen artikkeliin tietoa on antanut KiiltoCleanin tuotekehityspäällikkö Tomi Peltonen.

Pyykin peseminen kuumassa vedessä on turhaa – Puhdasta tulee jo 20 asteessa

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2020 Kiillon liikevaihto oli noin 294 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.