Saana Leppänen ja Kimmo Huttunen aloittaneet Kiillon rakentamisen liiketoiminnassa

Alkanut vuosi on tuonut Kiillon rakentamisen liiketoimintaan kaksi uutta rakentamisen ammattilaista.

Tammikuussa aloittanut Saana Leppänen toimii Kiillon sisäilmatuotteiden tuoteryhmäpäällikkönä ja kehittää Kiillon sisäilmajärjestelmää ja –palveluita.

”Sisäilma on aiheena mielenkiintoinen ja odotan innokkaasti, että voin olla osallisena aiheen ympärillä olevien ongelmien ratkaisemisessa.” Saana valmistuu tänä vuonna rakennusmestariksi ja on entinen yrittäjä korjausrakentamisen puolelta.

Rakennusinsinööri Kimmo Huttunen aloitti helmikuussa rakentamisen tuotehallintapäällikkönä. Hän on toiminut aiemmin Saint-Gobain Finland Oy:ssä rakennuseristeiden tuotepäällikkönä, kipsi- ja eristeliiketoiminnan vientipäällikkönä, rakennuseristeiden kehityspäällikkönä ja suunnittelijapalvelun myyntipäällikkönä. Kimmon työhistoriasta löytyy myös jo aiempaa kokemusta Kiillosta.

”On ollut mukava palata Kiiltoon ja olo on ollut tervetullut. Odotukset ovat kovat, koska tavoitteet on laitettu korkealle. Näen mahdollisuudet tavoitteiden saavuttamiseen kuitenkin hyvinä, koska strategia on selkeä ja potentiaalia kasvuun on paljon, niin kotimaassa pumpputasoitemarkkinan ja sisäilmapuolen uusien aluevaltausten kautta, kuin Ruotsin, Venäjän ja Baltian tuoteportfolioiden selkeyttämisen seurauksena. Talon sisällä haluan toimia tulkkina, suodattimena ja linkkinä myynnin, tuotekehityksen, markkinoinnin ja valmistuksen välillä.”

Kiilto on 100-vuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kemianteollisuuden ratkaisuja kehittävä, valmistava ja markkinoiva Kiilto toimii neljällä toimialalla: rakentaminen, teollisuuden kiinnitysratkaisut, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2019 Kiillon liikevaihto oli noin 222 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.