Sisäilmaseminaarissa pohdittiin lattiaratkaisujen vaikutusta sisäilman laatuun

Kiilto, Nanten ja Upofloor järjestivät toukokuussa yhteistyössä Rakennuslehden kanssa suunnittelijoille ja rakennuttajille sisäilmaseminaarin Helsingissä, Astoria-salissa. Seminaarissa käsiteltiin lattiaratkaisujen vaikutusta sisäilmaan ja sen laatuun.

Tapahtuman järjestelyvastuu oli Rakennuslehdellä, joka myös toimitti kutsut ennakkoon jokaisen osallistujayrityksen rekisterissä oleville suunnittelijoille sekä Rakennuslehden verkkolehden tilaajille. Seminaarin kautta haluttiin viedä viestiä kotimaisista, sisäilmaan vaikuttavista lattiaratkaisuista ja päästä kuulemaan rakennuttajien ja suunnittelijoiden ajatuksia aiheesta.

Pääpuhujaksi tilaisuuteen saatiin rakennusfysiikan professori Juha Vinha Tampereen teknillisestä yliopistosta. Vinha on erikoistunut rakentamisen sisäilma-asioihin.

Tilaisuus houkutteli paikalle noin 80 sisäilmakysymyksistä kiinnostunutta kuulijaa. Palaute tilaisuudesta oli hyvä ja erityisesti Juha Vinhan puheenvuoro sai aikaan keskustelua ilmanvaihdon vaikutuksista sisäilmaan. Paikalla oli isojen rakennusliikkeiden edustajia sekä suunnittelijoita suunnittelu- ja arkkitehtitoimistoista, VTT:ltä, ympäristöministeriöstä ja Helsingin kaupungilta.

Kiillon puheenvuoron käytti tutkimus-, kehitys- ja innovaatiojohtaja Raija Polvinen. Polvinen kertoi mattoliimojen kemiasta.

Puheenvuorojen jälkeen tarjottiin lounas ja sen jälkeen vierailla oli aikaa perehtyä esittelypisteisiin. Kiillon pisteellä kiinnostivat etenkin vedeneristeet ja Kiilto KeraSafe Vedeneristyskangas, lattiatasoitteet, saumalaastit ja uudet tuotteet, kuten kevyt valumassa Kiilto EPS Light DF.

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2020 Kiillon liikevaihto oli noin 294 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.