Tanja Starck: Tunnelmia Isännöintipäiviltä Jyväskylästä!

Kiilto on ollut mukana Isännöintiliiton palveluverkostossa nyt toista vuotta. Olemme saaneet olla mukana kumppaniwebinaarissa, putkiremonttibarometrissa, verkoston tapahtumissa ja viimeksi myös alan tärkeässä tapahtumassa - vuoden 2022 Isännöintipäivillä. Tapahtuma järjestettiin syyskuun lopulla Jyväskylässä.

Rakentaminen näkyy taloyhtiömaailmassa monin tavoin, ja isännöitsijöillä on ilmeinen tarve siihen liittyvälle tiedolle ja osaamiselle. Näillä arjen monitaitureilla on kädet täynnä töitä. Aikaa ei ole tuhlattavaksi, ja osaamista ja vastauksia arjen ja hankkeiden pyörittämiseen vaaditaan monelta taholta. Kiillon Rakentamisen osastolla Isännöintipäivillä teemana olikin isännöintityön helpottaminen ja tarvittavan tiedon hankinta. Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna mukavassa miljöössä Jyväskylän paviljongissa. Oli lupa odottaa runsasta osallistujajoukkoa, tapahtumaan panostavia näytteilleasettajia ja vanhan mallin messumeininkiä.

Ja olihan paikan päällä hyvä meininki! Vieraita oli yli 500 ja näytteilleasettajia saman verran. Kahden päivän tapahtumaan oli sovitettu seminaareja, luentoja ja tietoiskuja alan tärkeistä aiheista. Näytteilleasettajat olivat panostaneet viihtyvyyteen ja napakkaan asioiden kerrontaan. Paljon oli asiantuntijuutta saman katon alla.

Kiilto Rakentaminen vaikutti vieraille melko tuntemattomalta, ja suurin osa ständivieraista yllättyi positiivisesti tarjoomastamme. Heillä ei selvästikään ollut tietoa siitä, mitä Kiillossa osataan, mitä Kiillossa valmistetaan tai miten Kiilto voi auttaa taloyhtiöitä niiden eri hankkeissa. Suurimman suosion saivat Kiillon asiantuntijoiden koulutukset, joihin ilmoittauduttiin paikan päällä sankoin joukoin. Oli mukava huomata, että isännöitsijöillä oli meille nyt aikaa -  oli aikaa pysähtyä ja rupatella hetki. Tärkeitä huomioita ja tietoa aasta ööhön tunnuttiin kaipaavan myös märkätilarakentamisesta. Monet ihmettelivät, miten paljon asiasta tiesimmekään. Tuntui hyvältä olla avuksi.

Kiitos kaikille osastollamme vierailleille! Solmimme uusia tuttavuuksia, vastaanotimme toiveita ja saimme aikaiseksi hyvää ajatustenvaihtoa alan konkareiden kanssa. Odotamme innokkaasti jatkoa taloyhtiöiden haasteiden ja rakentamisen hankkeiden parissa. Pääsemme jo syksyn aikana mukaan yhtiöiden ja isännöinnin tapahtumiin oppimaan lisää. Uusia alkuja kumppanuuksille luotiin myös muiden sidosryhmien kanssa, ja tulevaisuudessa meistä ja yhteistyökuvioista kuullaan varmasti lisää.

Opimme uutta Jyväskylässä. Onnistuimme tavoitteessamme auttaa märkätilaremonttien suunnittelussa ja märkätilojen rakentamisen valvontaan liittyvissä kysymyksissä, sekä lisäsimme tietoisuutta tarjolla olevista koulutuksistamme. Tapahtuma toi meille näkyvyyttä, antoi uutta perspektiiviä alasta ja tietoa alan tarpeista ja toiveista. Oli mukava huomata, että tarvetta tarjoamallemme avulle on - ja paljon. Vaikka isännöitsijöiden tarpeet ja toiveet eroavatkin toimenkuvan ja hoidettavien yhtiöiden mukaan, Kiillon kaltaista kumppania tarvitaan ja arvostetaan. Tulemme hyödyntämään oppimaamme oman toimintamme kehittämisessä ja valmistelemme jatkossa entistä tarkemmin alan tarvitsemaa tietoa jaettavaksi. Meille on tärkeää varmistaa rakentamisen onnistuminen, laatu ja turvallisuus sekä elinkaaritavoitteiden saavuttaminen kaikissa hankkeissa, joissa voimme olla mukana.

Kiillosta paikalla olivat Saana, Marko ja Tanja. Tapahtumanjärjestäjille lämpimät kiitokset ja terveiset vielä meitä tapaamassa käyneille!

Nähdään ja kuullaan jälleen koulutuksissa, webinaareissa ja yhteisissä tapahtumissa!

Mukana olleiden puolesta,
Tanja

---

Tanja Starck toimii Kiillon rakentamisen liiketoiminnassa Designer Service Managerina.