Uusi Keittiöiden siivous- ja hygieniaopas esitellään Gastro-messuilla

Suomen Ympäristö- ja Terveysalankustannus Oy:n Hygieniaoppaiden sarja saa jatkoa uudesta, yhteensä 11 asiantuntijan kirjoittamasta Keittiöiden siivous- ja hygieniaoppaasta. KiiltoCleanilta kirjoittamiseen ovat osallistuneet Tuomas Jaatinen, Kirsi Saukkonen ja Anna Vahokoski. Kirjaa esitellään Gastro-messuilla torstaina 15.3.2018 klo 10.45 – 12.00 Elintarvike ja Terveys -lehden osastolla 6f18.

”Haluamme vahvistaa keittiöhygieniaan liittyvää ammattitaitoa ja tukea sitä asiantuntemuksellamme. Jaamme oppaassa vinkkimme laadukkaan puhtauden luomiseen. Siivous on helppoa, kun käytössä ovat oikeanlaiset menetelmät, välineet ja kemia. Ammatillista osaamista kehittämällä vaikutamme keittiössä työskentelevien hyvinvointiin, elintarviketurvallisuuteen, kustannustehokkuuteen ja parannamme tilojen sekä laitteiden käyttöikää”, Vahokoski perustelee.

Turvallista ruokaa tehdään puhtaassa keittiössä

Oppaassa esitellään ammattikeittiön hygieniavaatimukset, oikeanlaiset siivousmenetelmät sekä käydään läpi omavalvonnan merkitystä keittiöissä. Se on suunnattu ammattikeittiöissä työskenteleville, keittiöhygieniavastaaville, alan opettajille, opiskelijoille, asiantuntijoille ja elintarvikevalvontaviranomaisille.

Ydinviesti on, että keittiön puhtaus on tärkeä osa ammattitaitoa. Elintarviketurvallisuuden lisäksi puhtaus vaikuttaa olennaisesti asiakas- ja työturvallisuuteen. Helpon ja tehokkaan puhtauden takana on toimiva siivoussuunnitelma, jonka keittiöissä työskentelevät tuntevat ja jota he myös noudattavat.

Voit tehdä Gastro-messuilla kirjatilauksen edulliseen messuhintaan ja ilman toimituskuluja. Kirjan voi tilata myös kustantajan sivuilla: www.ymparistojaterveys.fi