Uusi työkalu suunnittelijoiden käyttöön

Kiilto on avannut uuden KiiltoPro Design -suunnittelusivuston, jonne on koottu rakenne- ja ratkaisusuunnitteluun liittyvää dokumentaatiota sekä asiakirjoja laadunvarmistukseen ja rakennusten elinkaarisuunnitteluun. Sivustolta löytyy kootusti tietoa Kiillon rakentamisen palveluista sekä ohjaavaa aineistoa suunnittelun helpottamiseksi.

Hankkeen eri vaiheissa on tärkeää huomioida rakennuksen koko elinkaari. Kiillon tavoitteena on uuden sivuston avulla auttaa hallitsemaan vaatimusten edellyttämiä kokonaisuuksia aiempaa paremmin ja helpommin.

Uusi KiiltoPro Design –sivusto on osa Kiilto Elinkaariratkaisut –toimintamallia. Kiilto haluaa olla mukana kehittämässä turvallista ja terveellistä tulevaisuutta sekä tarjota työkaluja mm. entistä parempaan suunnitteluun ja rakenteiden toteuttamiseen.

"Meille on tärkeää kehittää toimintatapoja ja -malleja, joilla pystymme tukemaan hankkeen eri osapuolten työtä aina suunnittelusta valvontaan, unohtamatta tilojen käyttäjää.” kertoo Kiillon suunnittelijayhteistyöstä vastaava projektipäällikkö Tanja Starck.

Suunnittelusivuston kautta on helppo ladata dokumentteja sekä liittää niitä osaksi suunnitelmia tai tallentaa huoltokirjan liitteeksi.Sivusto tarjoaa myös esimerkiksi Kuivaketju10-toimintamallin mukaiset märkätiladetaljit ja laadunvarmistusdokumentit yhdessä paikassa.

”Tavoitteenamme on ollut tehdä suunnittelijoiden työ mahdollisimman helpoksi. Odotan innokkaasti palautetta siitä, kuinka olemme onnistuneet sekä toiveita sivujen kehittämiseksi jatkossa”, Starck toteaa.

Satu Makkonen

Viestintäasiantuntija
satu.makkonen@kiilto.com

Laura Heinovaara

Viestintäpäällikkö​
laura.heinovaara@kiilto.com

Kiilto on 100-vuotias suomalainen perheyritys, joka luo hyvinvointia puhtaudesta ja rakentaa kestävää tulevaisuutta, ihmiset ja ympäristön huomioiden. Kemianteollisuuden ratkaisuja kehittävä, valmistava ja markkinoiva Kiilto toimii neljällä toimialalla: rakentaminen, teollisuuden kiinnitysratkaisut, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiilto toimii yhdessätoista maassa ja työllistää yhteensä lähes 1000 henkilöä. Vuonna 2019 Kiillon liikevaihto oli noin 222 miljoonaa euroa. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen.