Kiinteistömaailmasta vuoden franchisingketju

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 25.3.2004 Kiinteistömaailmasta vuoden franchisingketju Suomen Franchising-Yhdistyksen (SFY) jäsenketjut ovat valinneet Kiinteistömaailman vuoden 2004 franchisingketjuksi. SFY:n tunnustus annetaan franchisingketjulle, jonka toiminta on vakiinnuttanut asemansa, ollut näyttävää ja saanut myönteistä julkisuutta, ja ollut tuloksellista sekä franchisingantajalle että franchisingyrittäjille. Ketjun on myös pitänyt toimia Franchising- Yhdistyksen eettisten sääntöjen mukaisesti. Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Paavo Aunola arvioi valinnan keskeisimmiksi perusteiksi Kiinteistömaailman positiivista julkisuuskuvaa ja jatkuvasti markkinoita nopeampaa kasvua. - Tunnustus on tullut koko ketjukokonaisuudelle. Meillä on paljon pitkään mukana olleita yrittäjiä, jotka ovat aktiivisesti osallistuneet koko ketjun toiminnan kehittämiseen, Aunola muistuttaa. Suomessa toimi Jyväskylän yliopiston selvityksen mukaan viime vuonna kaikkiaan 177 franchisingketjua. Ne työllistivät yhteensä noin 46 000 ihmistä. Paavo Aunolan mukaan franchising kasvattaa jatkuvasti suosiotaan Suomessa: - Ilahduttavaa on, että suuri osa Suomessa toimivista franchisingketjuista on kotimaisia konsepteja. Franchisingissa yhdistyvät yrittäjän tulostahto ja paikallinen asiantuntemus sekä ketjun antama tuki yhteismarkkinoinnissa ja yrittäjien palveluissa. Ketju ja yrittäjä jakavat riskiä, joten franchising myös alentaa taloudellista kynnystä yrittäjäksi ryhtymiseen, Aunola sanoo. Vuonna 1990 perustettu Kiinteistömaailma on Suomen toiseksi suurin kiinteistönvälitysketju ja suurin franchisingyrittäjien muodostama välitysketju. Kiinteistömaailma-ketjussa on nyt yhteensä 91 asuntomyymälää 52 paikkakunnalla ja ketjun palveluksessa on yhteensä lähes 500 henkilöä. Viime vuonna Kiinteistömaailman välitysliikevaihto kasvoi 21 prosenttia. Ketju välitti 10 300 asunto- ja kiinteistökauppaa. Kiinteistömaailma- ketjun keskusyksikön omistaa Sampo Pankki. Tunnustus tuli Kiinteistömaailmalle nyt toistamiseen; se oli myös vuoden 1997 franchisingketju. Kiinteistömaailma valitsi oman ketjunsa vuoden franchisingyrittäjiksi Vuokko Lohvan ja Valma Karjalaisen Jyväskylästä. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Paavo Aunola, Kiinteistömaailma Oy (09) 6122 1515 tai 050 386 6631 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00030/wkr0002.pdf