Golden Globe -elokuvagaala: Putsaako A Star is Born palkintopöydän?

Vuosittaiset elokuva- ja televisioalan Golden Globe -palkinnot jaetaan 6. tammikuuta. Peliyhtiö Unibet on avannut kertoimensa vuoden parhaista elokuvista ja näyttelijäsuorituksista. Lady Gagan ja Bradley Cooperin tähdittämä A Star is Born on noussut vahvaksi ennakkosuosikiksi monessa sarjassa. Parhaan draamaelokuvan tittelistä kilpailee myös BlacKkKlansman, jonka yhdessä pääroolissa nähdään Jasper Pääkkönen.

Parhaan draamaelokuvan palkinnosta taistelevat romanttinen musiikkielokuva A Star is Born, joka saa selvästi pienimmän kertoimen 1,15. Toisella sijalla on romanttinen draama If Beale Street Could Talk Unibetin kertoimella 8,00. Kolmannen sijan jakavat elämänkerrallinen draamakomedia BlacKkKlansman ja supersankarielokuva Black Panther kertoimella 15,00. BlacKkKlansmanissa nähdään myös Jasper Pääkkösen kiitosta saanut roolisuoritus kiihkomielisen Ku Klux Klanin jäsenenä. Musikaali- ja komediaelokuvien sarjassa ennakkosuosikin paikkaa pitää draamakomedia Green Book, joka saa kertoimen 2,20. Toisella sijalla, kertoimella 2,75 on historiallinen draamakomedia The Favourite ja kolmannelle sijalle pääsee elämänkerrallinen elokuva Vice kertoimella 3,75.

Draamaelokuvien parhaat mies- ja naispääosat ovat menossa A Star is Born -elokuvan tähdille. Parhaan miespääosan pystiä povataan Bradley Cooperille kertoimella 1,44. Parhaan naispääosan titteliä ennustetaan Lady Gagalle kertoimella 1,33. Musikaali- ja komediaelokuvien sarjassa parhaan miespääosan taiston kärjessä on Vice-elokuvan Christian Bale kertoimella 1,72 ja parhaan naispääosan pystissä on kiinni The Favourite -elokuvan tähti Olivia Colman, joka saa kertoimen 1,60.

Parhaan ohjaajan palkintoa kertoimella 1,40 tavoittelee Alfonso Cuaron elokuvasta Roma. Hänen kannoillaan on Bradley Cooper elokuvalla A Star is Born, joka saa kertoimen 3,50. Paras miessivuosa -palkinto on Unibetin kerrointen mukaan menossa Green Bookin Mahershala Alille. Kerroin tälle on 1,65. Parhaan naissivuosan voittoa kertoimella 1,91 puolestaan ennustetaan Regina Kingille hänen roolistaan elokuvassa If Beale Street Could Talk.

Golden Globe -palkinnot jaetaan sunnuntaina 6.tammikuuta. Gaalan juontavat näyttelijä, koomikko ja käsikirjoittaja Andy Samberg sekä näyttelijä Sandra Oh. Palkintoja on jaettu vuodesta 1944 ja niiden jakajana toimii Hollywood Foreign Press Association, joka koostuu Yhdysvalloissa asuvista ulkomaisista toimittajista. Golden Globe -palkinnot antavat usein myös ennusteita tulevaa Oscar-gaalaa ajatellen.

Unibetin kertoimet: Golden Globe -voittajat

Paras draamaelokuva

A Star is Born 1,15
If Beale Street Could Talk 8,00
BlacKkKlansman 15,00
Black Panther 15,00
Bohemian Rhapsody 21,00

Paras musikaali- tai komediaelokuva

Green Book 2,20
The Favourite 2,75
Vice 3,75
Mary Poppins Returns 15,00
Crazy Rich Asians 26,00

Paras miesnäyttelijä (draamaelokuva)

Bradley Cooper (A Star is Born) 1,44
Rami Malek (Bohemian Rhapsody) 2,75
John David Washington (BlacKkKlansman) 15,00
Willem Dafoe (At Eternity’s Gate) 18,00
Lucas Hedges (Boy Erased) 21,00

Paras miesnäyttelijä (musikaali- tai komediaelokuva)

Christian Bale (Vice) 1,72
Viggo Mortensen (Green Book) 2,50
Robert Redford (The Old Man and the Gun) 9,00
Lin-Manuel Miranda (Mary Poppins Returns) 15,00
John C. Reilly (Stan & Ollie) 18,00

Paras naisnäyttelijä (draamaelokuva)

Lady Gaga (A Star is Born) 1,33
Glenn Close (The Wife) 3,50
Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?) 11,00
Nicole Kidman (Destroyer) 15,00
Rosamund Pike (A Private War) 18,00

Paras naisnäyttelijä (musikaali- tai komediaelokuva)

Olivia Colman (The Favourite) 1,60

Claire Foy (First Man) 11,00
Emma Stone (The Favourite) 11,00
Rachel Weisz (The Favourite) 15,00

Kindred Group (entinen Unibet Group) on yksi Euroopan suurimmista online-pelejä ja digitaalisia sisältöjä tarjoavista yhtiöistä. Tukholman Nasdaq OMX Nordic Exchange -pörssiin listattu Kindred Group sisältää 14 asiakasbrändiä, joilla on yli 16,5 miljoonaa asiakasta maailmanlaajuisesti. Kindred valittiin marraskuussa 2016 vuoden parhaaksi ja vastuullisimmaksi peliyhtiöksi. Kindred on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) perustajajäsen. Yhtiö on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija. Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta www.kindredplc.com.