Haavisto luotsaamaan Vihreät eduskuntavaaleihin

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto ilmoitti keskiviikkona jättävänsä puolueen puheenjohtajan tehtävät sairauden takia. Vihreiden puoluevaltuuskunta valitsee väliaikaisen puheenjohtajan lauantaina 3.11.. Vedonlyöntiyhtiö Unibet uskoo Vihreiden valitsevan Pekka Haaviston luotsaamaan puolueen eduskuntavaaleihin.

Kahdesti presidentinvaaleissa toiseksi tulleen Pekka Haaviston kerroin Vihreiden väliaikaiseksi puheenjohtajaksi kesäkuun 2019 puoluekokoukseen asti on 1,60. Haaviston haastajiksi Unibet nostaa vuoden 2017 puheenjohtajavaalissa Aallon taakse kakkossijalle jääneen Emma Karin ja puolueen edellisen puheenjohtajan Ville Niinistön. Molempien kerroin väliaikaiseksi puheenjohtajaksi on 3,50.

Kerroin sille, että Aaltoa puheenjohtajan tehtävissä sairasloman ajan sijaistanut Maria Ohisalo nousee puolueen väliaikaiseen johtoon on 7,50.

Unibetin kertoimet

Vihreiden uusi puheenjohtaja