Putous: Kruunataanko Pentti Olavi Liitikko vuoden sketsihahmoksi?

Viihdeohjelma Putouksen 11. kausi pyörähti käyntiin lauantaina ja sarjan ensimmäistä jaksoa seurasi lähes 1,4 miljoonaa suomalaista. Ernest Lawsonin poliitikkohahmo Pentti Olavi Liitikko nousi sekä yleisön että peliyhtiö Unibetin ennakkosuosikiksi.

Pentti Olavi Liitikon hahmo saa Unibetilta voittokertoimen 1,80. Liitikko edustaa ruskea tulevaisuus -puoluetta ja uhoaa olevansa vaaleissa kaikkien asialla: ”Kyllä kansa sietää”, on yksi Liitikon julistuksista. Toisella sijalla on Mikko Penttilän hahmo Simpsa, joka saa kertoimen 2,60. Simpsa on Kaustisilta ponnistava, lähes nelikymppinen peräkammarinpoika, jonka harrastuksiin kuuluu muun muassa kylillä kruisailu.

Kolmantena hahmokisassa on tällä hetkellä Mikko Virtasen eläinhahmo Muuses Lypsäväinen, joka saa Unibetin kertoimen 3,50. Christoffer Strandbergin totuuksia laukova kauhukakara Nöpö-Felix kilpailee kertoimella 6,00. Tässä vaiheessa häntäpäähän jäävät Terhi Suorlahden Tosi-Täti kertoimella 10,00, Jenni Kokanderin talonmies Kari Tolkku kertoimella 12,00 ja Helmi-Leena Nummelan itsetunto-ongelmista kärsivä dinosaurus Lisko-Leena Vähä-Pätölä kertoimella 15,00.

Putouksen juontaa viime vuosien tapaan Roope Salminen. Ohjaajana toimii Niina Lahtinen ja sarjan käsikirjoittaa Juha Karvanen. Putous nähdään MTV3-kanavalla lauantaisin kello 19.30.

Putous 2019: Vuoden sketsihahmo -voittaja

Pentti Olavi Liitikko 1,80