Vedonlyöntikertoimet: Halla-aho nousee ääniharavaksi Helsingissä – Andersson peittoaa Orpon Varsinais-Suomessa

Peliyhtiö Unibetin arvion mukaan perussuomalaisten Jussi Halla-aho nousee eduskuntavaalien selväksi äänivaltiaaksi Helsingissä. Tiukin kamppailu ääniharavan tittelistä nähdään Keski-Suomessa, missä ykkössuosikit Sinuhe Wallinheimo (kok) ja Teuvo Hakkarainen (ps) saavat saman voittokertoimen.

Unibetin arvion mukaan perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho saa eduskuntavaaleissa eniten ääniä Helsingissä. Kerroin Halla-aholle on 1,20. Hän olisi peittoamassa selvästi vihreiden puheenjohtajan Pekka Haaviston, joka saa voittokertoimen 3,00.

Kaksikkoa seuraavat Ben Zyskowicz (kok) ja Jaana Pelkonen (kok) voittokertoimilla 6,00 sekä Erkki Tuomioja (sd) kertoimella 7,50.

Uudellamaalla ääniharavaksi on nousemassa yllättäen kokoomuksen Elina Lepomäki. Hän saa voittokertoimen 1,30.

Lepomäen perässä Uudellamaalla tulee SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, joka saa vain voittokertoimen 2,25. Kolmantena on Rinteen puoluekollega Antti Lindtman kertoimella 4,50. Vaalipiirin kärjessä kamppailevat myös Maria Guzenina (sd) voittokertoimella 5,00, Hjallis Harkimo (liik) kertoimella 6,00 sekä näyttelijä Pirkka-Pekka Petelius (vihr) kertoimella 10,00.

Andersson ääniharavaksi Varsinais-Suomessa, Huhtasaari Satakunnassa ja Urpilainen Vaasan vaalipiirissä

Varsinais-Suomessa suurimmasta äänipotista kilpailevat vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson ja kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo. Unibetin kertoimenlaskijoiden mukaan Andersson (voittokerroin 1,25) ottaa puheenjohtajien äänikamppailussa voiton Orvosta (2,50).

Unibetin arvion mukaan Satakunnan selväksi ääniharavaksi nousee perussuomalaisten Laura Huhtasaari kertoimella 1,15. Äänikuningattaren titteliä Huhtasaaren takana tavoittelevat myös SDP:n Krista Kiuru (kerroin 3,00) ja Kristiina Salonen (4,00).

Vaasan vaalipiirissä suurin äänipotti on menossa SDP:n Jutta Urpilaiselle, jonka vaalipiirivoitto saa Unibetilla kertoimen 1,60. Äänivaltiaan titteliä tavoittelevat myös RKP:n puheenjohtaja Anna-Maja Henriksson kertoimella 2,00 ja kokoomuksen Paula Risikko kertoimella 2,25.

Keski-Suomessa tulossa Wallinheimon ja Hakkaraisen kamppailu

Keski-Suomen äänikuninkuus on kahden ehdokkaan kauppa. Unibetin mukaan vaalipiirin suurimmasta äänipotista kilpailevat tasaväkisesti kokoomuksen Sinuhe Wallinheimo ja perussuomalaisten Teuvo Hakkarainen, jotka molemmat saavat kertoimen 1,85. Vihreiden ex-puheenjohtaja Touko Aalto saa äänikuninkuudelleen peräti kertoimen 6,00.

Pirkanmaalla katseet kohdistuvat SDP:n Sanna Mariniin, jolle Unibet ennustaa suurinta äänisaalista kertoimella 1,10. Häntä hätyyttelee kokoomuksen Sofia Wikman voittokertoimella 2,75.

Hämeessä äänikuningattareksi on nousemassa SDP:n Tarja Filatov kertoimella 1,50. Kakkossuosikki on kokoomuksen Sanni Grahn-Laasonen (2,00).

Oulun ja Lapin vaalipiirien ääniharavat tulevat keskustasta

Kaakkois-Suomessa ääniharavaksi on kipuamassa SDP:n Sirpa Paatero, joka saa kertoimen 1,85. Antti Häkkänen (kok) ja Jari Leppä (kesk) saavat voittokertoimen 2,25.

Unibetin kertoimien mukaan Oulun vaalipiirissä selvästi eniten ääniä tulee saamaan keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä. Edellisen hallituksen pääministerin voittokerroin on vain 1,05.

Lapin vaalipiiri näyttää myös keskustan kannalta vahvalta. Äänivaltiaaksi on nousemassa joko Katri Kulmuni tai Mikko Kärnä. Kulmuni saa voittokertoimen 1,50 ja Kärnä 2,50.

Perussuomalaiset nousi kokoomuksen ohi vedonlyöntilistoilla

Peliyhtiö Unibetin arvion mukaan SDP on saamassa eniten paikkoja sunnuntain eduskuntavaaleissa. Kerroin sille, että SDP saa eduskuntavaaleissa eniten paikkoja on 1,20.

Perussuomalaiset on noussut vedonlyöntitilastoissa kokoomuksen ohi ja saavat voittokertoimen 2,75. Kokoomuksen voittokerroin on 5,00.

Keskustan vaalivoitto taas palauttaisi vedonlyöjien rahat 51-kertaisena ja vihreiden vaalivoitto 101-kertaisena.

Eduskuntavaalit järjestetään sunnuntaina 14. huhtikuuta 2019. Vaaleissa valitaan kansanedustajat kaudelle 2019–2023.

”Eduskuntavaalit ovat perinteisesti olleet presidentinvaalien jälkeen yksi suosituimpia urheilun ulkopuolisia vedonlyöntikohteita”, Unibetin maajohtaja Antti Tikka kertoo.

Unibetin kertoimet: Eduskuntavaalit 2019

Eniten henkilökohtaisia ääniä saavat ehdokas

Helsingin vaalipiiri

Mikko Kärnä (kesk) 1,85

Johanna Ojala-Niemelä (sd) 2,50

Heikki Autto (kok) 5,00

Puolue, joka saa eniten paikkoja

SDP 1,20

Perussuomalaiset 2,75

Kansallinen Kokoomus 5,00

Suomen Keskusta 51,00

Vihreät - De Gröna 101,00

Vasemmistoliitto 501,00

Kristillisdemokraatit 1001

Suomen Ruotsalainen Kansanpuolue 1001

Sininen tulevaisuus 1001

Kindred Group (entinen Unibet Group) on yksi Euroopan suurimmista online-pelejä ja digitaalisia sisältöjä tarjoavista yhtiöistä. Tukholman Nasdaq OMX Nordic Exchange -pörssiin listattu Kindred Group sisältää 14 asiakasbrändiä, joilla on yli 16,5 miljoonaa asiakasta maailmanlaajuisesti. Kindred valittiin marraskuussa 2016 vuoden parhaaksi ja vastuullisimmaksi peliyhtiöksi. Kindred on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) perustajajäsen. Yhtiö on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija. Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta www.kindredplc.com.