Kingston Digital esittelee uuden tietoturvamuistitikun, joka suojelee yritysten tietoja entistäkin paremmin.

• Edullista yritystason tietoturvaa, joka auttaa yrityksiä tietoturva-asetuksiin ja vaatimuksiin liittyvien haasteiden ratkaisemisessa.
  • Markkinoiden ensimmäinen piiritason suojauksella sekä USB 3.0 -tason suorituskyvyllä.
  • DataTraveler Vault – Privacy 3.0 USB -muistitikku on saatavilla myös ESET:n palkitulla virustorjuntaohjelmalla varustettuna

(2013-11-14) -- Maailman muistituotemarkkinoiden itsenäisen markkinajohtajan Kingston Technology Company Inc.:n tytäryhtiö Kingston Digital, Inc. on tänään julkaissut turvallisen DataTraveler Vault Privacy 3.0 (DTVP) -muistitikun sekä DataTraveler Vault Privacy 3.0 Anti-Virus -ohjelman, jotka auttavat yrityksiä turvaamaan liiketoimintaansa liittyvät tiedot ja luomaan loppukäyttäjille suunnattuja edullisia tietoturvakäytäntöjä. DTVP 3.0 tarjoaa luottamuksellisille tiedoille täydellisen laitteistosalauksen. Tikkua on saatavilla erikseen myös ESET:n virustorjunnan ClevX DriveSecurity™ -ohjelmalla varustettuna. Virussuojaus hyödyntää ESET:n ennaltaehkäisevää ja palkittua NOD 32® -teknologiaa, joka suojaa yritysten loppukäyttäjiä työskentelivätpä tai liittivätpä he tikun laitteeseensa missä tahansa.

Työn liikkuvuuden lisääntyessä yritysten täytyy ryhtyä tarvittaviin toimiin opastaakseen työntekijöitään ja luodakseen tietoturvakäytäntöjä, jotta arkaluontoiset tiedot eivät päätyisi luvattomien käyttäjien tai kyberrikollisten käsiin. Kingstonin DataTraveler®Vault Privacy 3.0 -muistitikku tarjoaa edullista yritystason turvallisuutta 256-bittisellä, XTS-lohkosalaustekniikkaa hyödyntävällä AES-laitteistopohjaisella salauksella varustettuna. XTS-lohkosalaustekniikka mahdollistaa paremman suojauksen kuin CBC- tai ECB-tekniikat. Muistitikku on ensimmäinen Kingston Secure -muistitikkusarjan tuote, joka tarjoaa USB 3.0 -suorituskykyä.

DTVP 3.0 -muistitikkuun voi lisäksi ottaa valinnaisen ja helppokäyttöisen (ei erillistä asennusta) ESET/ClevX-virustorjuntaohjelman, joka suojelee muistitikun sisältöä viruksilta, vakoiluohjelmilta, troijalaisilta, madoilta, rootkiteiltä, mainosohjelmilta ja muilta Internet-peräisiltä uhilta. ESET NOD32 -virustorjunta ilmoittaa uhista välittömästi, ja sille myönnetään valmiiksi aktivoitu viiden vuoden lisenssi.

”Me ESET:llä olemme ylpeitä yhdistäessämme voimamme yhden maailman johtavan muistituotevalmistajan kanssa. ClevX DriveSecurityn avulla Kingstonin muistitikkujen turvallisuus paranee entisestään. Me uskomme, että ESET:n teknologia hyödyttää Kingstonia ja tietokoneiden käyttäjiä,” kertoo ESET:n myynti- ja markkinointipääjohtaja Ignacio Sbampato.

Kadonneiden tai varastettujen muistitikkujen aiheuttamista tietoturvarikkeistä ja niitä seuraavista suurista tietoturvavuodoista on useita esimerkkejä. Kohdennettujen hyökkäysten, kuten surullisenkuuluisan Stuxnet-madon ja Flame-viruksen, uhka on jatkuvasti olemassa. Viime aikaisten esimerkkien joukkoon kuuluu muun muassa:

• Iso-Britannian tietovaltuutettu langetti Manchesterin alueen poliisilaitokselle 150 000 punnan sakot, kun laitoksen konstaapeli vei kotiinsa muistitikun, joka sisälsi yli tuhannen vakaviin rikostutkintoihin liittyvän henkilön henkilökohtaisia tietoja. Muistitikku varastettiin, kun konstaapelin kotiin murtauduttiin. Varastettua tikkua ei oltu salattu tai suojattu salasanalla.
  • Hyvin suojattujen Internet-yhteydettömien tietokoneiden tietoturva vaarantui Intian itäisessä laivastotukikohdassa. Muistitikulle piilotettu haittaohjelma keräsi tietoja tukikohdan tietokoneilta tikun ollessa yhdistettynä koneeseen. Muistitikulla säilytettiin maan ensimmäiseen ydinsukellusveneeseen liittyvän oikeudenkäynnin salaisia tietoja. Tiedot levisivät, kun tikku liitettiin Internet-yhteydellä varustettuun tietokoneeseen tietojen siirtämiseksi toiseen maahan.
  • Yhdysvalloissa Pohjois-Carolinan Medicaid-laskutusjärjestelmää kehittävä urakoitsija kadotti salaamattoman muistitikun, joka sisälsi yli 50 000 maanlaajuisen toimittajan henkilökohtaiset tiedot, mukaan lukien koko nimet, henkilötunnukset, osoitteet ja syntymäajat.

”Monet yritysorganisaatiot ottavat tietoturvan ja luottamuksellisten tietojen suojauksen erittäin vakavasti, mutta silti ne eivät luo tai noudata kaikkia tietoturvakäytäntöjään,” sanoo Mikko Maanjo Kingston Soumi. ”Uusimpien DTVP 3.0 -turvallisuusominaisuuksien, ESET:n valinnaisen haittaohjelmasuojauksen ja selkeiden tietoturvakäytäntöjen avulla organisaatiot voivat suojella luottamuksellisia tietojaan entistä paremmin. Kingston on auttanut yrityksiä turvaamaan sijoitustensa tulevaisuuden tarjoamalla korkeita USB 3.0 -nopeuksia ja suunnittelemalla ohjaimia, jotka mahdollistavat NAND-operaatioiden vaihtamisen ilman tietoturvaominaisuuksien uudelleenmäärittelyä ja sertifiointia.”

Lisätietoja osoitteesta www.kingston.com.

Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0 ja DataTraveler Vault Privacy Anti-Virus

Ominaisuudet & tekniset tiedot:

• Vain luku -tila: tilan ollessa valittuna tiedostoja pääsee katselemaan vain luku -tilassa, mikä pienentää haittaohjelmien riskiä
  • Pakollinen salasanasuojaus: käyttäjä asettaa vaadittavan merkkimäärän sisältävän salasanan luvattoman käytön estämiseksi
  • Turvallinen: muistitikku lukittuu ja formatoituu 10 väärin syötetyn salasanan jälkeen.
  • Helppokäyttöinen: ylläpito-oikeuksia tai sovelluksen asennusta ei tarvita
  • Räätälöitävä5: sisällön, salasanan pituuden, salasanayritysten maksimimäärän ja sisäisen/ulkoisen sarjoitusnumeron esilataus
  • Co-logo saatavilla5
  • TAA-yhteensopiva
  • Yritystason turvallisuutta: Tallennetut tiedot on 100-prosenttisesti suojattu laitteistopohjaisen, 256-bittisen XTS-moodissa toimivan AES-salausmenetelmän (Advanced Encryption Standard) avulla
  • Kestävää muotoilua: kestävää tietojen suojausta vedenkestävässä3 alumiinikuoressa
  • USB 3.0: uusin USB-standardi takaa yhteensopivuuden USB 2.0 -liitäntöjen kanssa
  • Muistikapasiteetti 1: 4GB, 8GB, 16GB, 32GB, 64GB
  • Nopeus**:

USB 3.0:

• 4GB: 80MB/s luku, 12MB/s kirjoitus
  • 8GB, 16GB: 165MB/s luku, 22MB/s kirjoitus
  • 32GB: 250MB/s luku, 40MB/s kirjoitus
  • 64GB: 250MB/s luku, 85MB/s kirjoitus

USB 2.0:

• 4GB: 30MB/s luku, 12MB/s kirjoitus
  • 8GB–64GB: 30MB/s luku, 20MB/s kirjoitus

Koko: 77.9mm x 22mm x 12.05mm
Käyttölämpötila: 32°F - 140°F (0°C - 60°C)
Säilytyslämpötila: -4°F - 185°F (-20°C - 85°C)
Järjestelmän vähimmäisvaatimukset: USB 3.0 -liitäntää tukeva ja 2.0-yhteensopiva. Käyttö edellyttää kahta (2) vapaata levyasematunnusta4
Takuu: Viiden vuoden takuu ja ilmainen tekninen tuki

* Huom. Osaa muistitikun mainitusta muistikapasiteetista käytetään formatointiin ja muihin toimintoihin, jolloin tila ei ole käytettävissä tiedon tallentamiseen. Näin ollen varsinainen tiedon tallentamisen muistikapasiteetti on pienempi kuin tuotteessa ilmoitettu muistikapasiteetti. Lisätietoja löytyy Kingstonin muistitikkuoppaasta osoitteessa kingston.com/flashguide
**Nopeus voi vaihdella isäntälaitteiston, ohjelmiston ja käytön mukaan.

*** 1 metriin asti; noudattaa IEC 60529 IPX8 -standardia. Tuotteen tulee olla puhdas ja kuiva ennen käyttöä.
**** Ensimmäisiä vapaita levyasematunnuksia fyysisten laitteiden, kuten järjestelmäosiot, optiset asemat jne., jälkeen.
*****Vaadittava vähimmäismäärä. Suoritettu tehtaalla.

Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0
Osanumero     Muistikapasiteetti ja ominaisuudet
DTVP30/4GB     4GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30/8GB     8GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30/16GB     16GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30/32GB     32GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30/64GB     64GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive

Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0 Anti-Virus
Osanumero     Muistikapasiteetti ja ominaisuudet
DTVP30AV/4GB     4GB  DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30AV/8GB     8GB  DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30AV/16GB     16GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30AV/32GB     32GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive
DTVP30AV/64GB     64GB DataTraveler Vault Privacy 3.0 USB Flash Drive

Business Development Manager Finland
mmaanoja@kingston.eu

Seuraa Kingstonia:

Tietoa Kingston Digital, Inc.:stä

Kingston Digital, Inc. (”KDI”) on maailman suurimman riippumattoman muistituotevalmistajan Kingston Technology Company, Inc.:n USB-muisteihin erikoistunut tytäryhtiö. Vuonna 2008 perustetun KDI:n pääkonttori sijaitsee Kalifornian Fountain Valleyssa, Yhdysvalloissa. Lisätietoja saat soittamalla numeroon 44 (0)1932 738888 tai vierailemalla osoitteessa www.kingston.com.

Kingston ja Kingstonin logo ovat Kingston Technology Corporationin rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki muut merkit voivat olla omistajiensa omaisuutta.

Avainsanat:

Lainaukset

Ignacio Sbampato, ESET:n myynti- ja markkinointipääjohtaja
Mikko Maanoja
Uusimpien DTVP 3.0 -turvallisuusominaisuuksien, ESET:n valinnaisen haittaohjelmasuojauksen ja parhaiden käytäntöjen avulla organisaatiot voit suojella luottamuksellisia tietojaan entistä paremmin. Kingston on auttanut yrityksiä turvaamaan sijoitustensa tulevaisuuden tarjoamalla korkeita USB 3.0 -nopeuksia ja suunnittelemalla ohjaimia, jotka mahdollistavat NAND-operaatioiden vaihtamisen ilman tietoturvaominaisuuksien uudelleenmäärittelyä ja sertifiointia