Kingston lanseeraa langattoman lukijan/akkulaturin Apple- ja Android-mobiililaitteille

Kingston Technologyn tytäryhtiö, maailman johtava riippumaton muistivalmistaja, Kingston Digital Europe Co LLP, ilmoitti tänään ilmoittanut lanseeraavansa MobileLite Wirelessin. MobileLite Wireless on Kingstonin vuonna 2011 julkaiseman innovatiivisen, kannettavan ja langattoman Wi-Drive® -tallennuslaitteen Apple- ja Android-laitteille tarkoitettu uusi sukupolvi. Tämä uusi lukija on entisestäkin parempi, sillä se siirtää elokuvia, musiikkia, valokuvia ja asiakirjoja muistitikuilta, microSD-korteilta (mukana toimitetun adapterin avulla) ja SD/SDHC/SDXC-korteilta langattomasti. MobileLite Wireless toimii myös matkapuhelimen hätälaturina käyttäjän akun loppuessa.

• Langaton MobileLite-lukija mahdollistaa rajattoman pääsyn muistitikuille ja SD/SDHC/SDXC-korteille tallennettuihin suosikkiaudiotiedostoihisi, videoihisi, kuviisi ja asiakirjoihisi
  • Lataa mobiililaitteet sisäänrakennetun hätälaturin avulla
  • Jakaa tiedostoja jopa kolmelle käyttäjälle samanaikaisesti

Kingstonin uusi MobileLite Wireless on täydellinen kumppani aktiiviseen elämään; laitteen avulla käyttäjät pääsevät mobiilisisältöihinsä käsiksi paremmin kuin koskaan aiemmin, loistavaan hintaan. Laitteen käyttö on yhtä helppoa kuin muistitikun sujauttaminen USB-porttiin, ja voit katsoa ja jakaa elokuvia tai selata ja jakaa tiedostoja mobiililaitteisiin nopeasti ja langattomasti. SD/SDHC/SDXC-kortinlukijan ansiosta kuvien jakaminen ystäville ja perheenjäsenille on helppoa ja nopeaa: irrotat vain kortin kamerasta ja liität sen suoraan MobileLite Wirelessiin. Laitteen mukana toimitetun adapterin ansiosta myös matkapuhelimissa ja tableteissa usein käytettyjen microSD-korttien selaaminen ja jakaminen on yhtä vaivatonta.

Hätätapauksissa MobileLite Wireless toimii myös akkulaturina, jolloin laitteita voi käyttää pidempään. Lataustoiminto toimii useimmissa matkapuhelimissa, sillä laite lataa puhelimet niiden USB-liittimien kautta. MobileLite Wireless -laitteessa on ladattava akku, jota voi käyttää jatkuvaan langattomaan lukemiseen jopa viiden tunnin ajan. Näin se sopii täydellisesti pitkille ajomatkoille.

MobileLite Wireless mahdollistaa tietojen siirtämisen ja jakamisen jopa kolmelle käyttäjälle samanaikaisesti. Wi-Driven tavoin tämä uusi laite mahdollistaa samanaikaisen yhteyden Wi-Fi-verkon kautta niin toiseen laitteeseen kuin reitittimeenkin, jolloin käyttäjä voi esimerkiksi siirtää musiikkia ja surffailla Internetissä samaan aikaan. MobileLite Wireless -sovellus on nyt saatavilla Apple-laitteille ja pian myös Android- ja Kindle Fire -laitteille. Windows Phone OS-, Windows PC- ja Mac-laitteita tukevat versiot ovat tulossa.

”Kun julkaisimme Wi-Driven, asiakkaamme rakastivat ajatusta sisällön säilyttämisestä ja jakamisesta langattomalla laitteella. He kuitenkin halusivat myös lisäliitännät jokapäiväisille esineille, kuten USB-tikuille ja muistikorteille. Kuuntelimme asiakkaitamme koko prosessin ajan” kertoo Mikko Maanoja, Kingston. ”MobileLite Wireless on erittäin helppokäyttöinen, mutta teimme varmuuden vuoksi myös videoita ja yksinkertaisen opastusohjelman sovellusta ensimmäistä kertaa käyttäville. Ihmiset usein unohtavat, että Kingston tarjoaa teknistä tukea ilmaiseksi. Autamme ihmisiä asennuksessa tarpeen mukaan. Uskon, että kokeiltuaan tuotetta käyttäjät suosittelevat sitä myös ystävilleen.”

Ominaisuuksia pursuavan MobileLite Wirelessin ohjehinta on 39,99 EUR. Pian laite on saatavilla joka puolella maailmaa, kun se tuodaan markkinoille alueittain ja vaiheittain.

MobileLite Wirelessin toimintaa esittelevä video löytyy täältä. MobileLite Wireless -laite toimitetaan yhden vuoden takuulla, ilmaisella teknisellä tuella ja Kingstonin legendaarisella luotettavuudella varustettuna. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://www.kingston.com/en/. Kaikki MobileLite Wirelessin helppokäyttöisyydestä todistavat videot löytyvät tuotesivultamme.

Kingston® juhlii 25. vuottaan muistialalla. Yhtiö perustettiin 17. lokakuuta 1987, ja siitä on kasvanut maailman kolmanneksi suurin muistituotteiden valmistaja. 25-vuotisjuhlavideo löytyy täältä. Samasta paikasta löytyy paljon muutakin tietoa, kuten Kingstonin historiaa esittelevä aikajana. Lisäksi HyperX-muisti viettää 10. juhlavuottaan. Ensimmäinen tehokas HyperX-muistimoduuli julkaistiin marraskuussa 2002.

Kingston MobileLite Wireless Features and Specifications:

• Inputs for Storage: USB and SD ― reads SD, SDHC, SDXC and microSD (with included adapter)
  • Dimensions: 124.8mm x 59.9mm x 16.65mm
  • Weight: 98g
  • Wireless Network Interface: Wi-Fi 802.11g/n with wireless security (WPA2)
  • Rechargeable Battery: up to 5 hours of continuous use
  • Battery: built-in Li-Polymer 1800mAh 3.7v
  • Local Storage1: wirelessly transfer files to and from the MobileLite Wireless app and the MobileLite Wireless hardware
  • Camera Roll support1: allows users to move photos from their mobile device to MobileLite Wireless in order to free up space
  • Cable: USB to micro-USB cable included
  • Operating Temperature: 0°C to 40°C
  • Storage Temperature: -10°C to 45°C
  • Guaranteed one-year warranty, free technical support
  • Customisable Device Name (SSID): User selectable Wi-Fi priority list when there are multiple APN/Key available
  • File Support2: MobileLite Wireless can store any file type. Playback and viewing are based on the files supported by the mobile device
  • General file format support2:

• Audio: MP3, WAV

• Video3: m4v, mp4 (H. 264 video codec)

• Image: jpg, tiff

• Document: pdf

1 Requires the MobileLite Wireless app.

2 Please check the user guide of your mobile device for a full list of supported files.

3 For Android and Kindle Fire, video support is limited to 2GB.

Business Development Manager Finland
mmaanoja@kingston.eu

Kingston can be found on:

About Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital. (“KDI”) is the Flash memory affiliate of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent manufacturer of memory products. Established in 2008, KDI is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call 44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com

Avainsanat:

Lainaukset