Educa 2023 - Oppimisen monet muodot

Hyvät kalusteratkaisut ja oikeat varusteet innostavat ja edistävät oppimista sekä muodollisissa että vapaamuotoisissa tiloissa. Ne vahvistavat lasten kehittymistä ja antavat heille paremmat edellytykset varustautua tulevaan. Kun opetuksessa onnistutaan oppilaiden uteliaisuuden ja kiinnostuksen herättämisessä, on perusta loppumattomille mahdollisuuksille luotu. Pitkäikäiset, joustavat ja modulaariset kalusteet tukevat tilojen muunneltavuutta ja kestävän kehityksen arvoja ja vahvistavat merkityksellisyyden tunnetta koulutyön arjessa. Educa-messuilla 27.-28.1. osastolla 6g50 voi tutustua Kinnarpsin ergonomisiin ja oppimista tukeviin sisustusratkaisuihin.

Valitsemalla luokkahuoneisiin toimivat sisustusratkaisut on mahdollista luoda oppimisympäristöjä, jotka stimuloivat oppimisprosessia ja helpottavat opettajien työtä. Ergonomisesti muotoiltujen, työkorkeudeltaan säädettävien ja erilaisiin toimintoihin mukautettavien kalusteiden myötä oppilaat ovat pirteämpiä ja jaksavat enemmän. Hyvin suunnitellut koulukalusteet edistävät myös hyvää ääniympäristöä, mikä voi tehdä ihmeitä työrauhalle.

Tulevaisuuden oppimisympäristö

Oppimisen saralla tehdään paljon tutkimusta muun muassa erilaisissa koeympäristöissä, joissa tutkitaan fyysisen, sosiaalisen ja pedagogisen ympäristön välisiä kytkentöjä. Viestintäteknologian ratkaisut antavat mahdollisuuden ottaa käyttöön muunneltavia oppimisympäristöjä. Kalusteiden modulaarisuus ja monikäyttöisyys tukee tilojen uudelleenjärjestelyä oppimistilanteen mukaan.

"Uusien opetusmenetelmien myötä näemme, että perinteinen opettajanpöydän takaa tapahtuva opettaminen vähenee. Myös erilaiset sisustusratkaisut, esimerkiksi pehmeät kalusteet, seinäkkeet ja sermit, joilla voi luoda keskittymisen ja rauhoittumisen tiloja, nousevat tärkeään asemaan oppimisympäristöissä", kertoo Leenamari Kaivaara, asiakkuuspäällikkö, Kinnarps Oy

Aktiivisen oppimisen tilat

On tärkeää, että luokkatila aktivoi lapsia toimimaan ja tarjoaa heille mahdollisuuden valita erilaisten paikkojen väliltä. Työskennellä voi istuen liikettä lisäävillä jakkaroilla, palloilla, joustavilla tuoleilla tai pehmeällä matolla. Oppilaspöydät ja -tuolit tukevat perinteisempää opiskelutyyliä. Luokkahuonetta voi täydentää myös korkea pöytä, jonka ympärillä voi työskennellä seisten tai istuen korkeilla tuoleilla. Erilaisen oppimistilan tarjoavat myös pehmeät nojatuolit ja sohvat. Kun sisustusratkaisut kestävät pitkään ja tuoteperheet ovat yhteneväisiä, ne tukevat muunneltavuutta ja kestävän kehityksen arvoja ja vahvistavat merkityksellisyyden tunnetta koulutyön arjessa.

Kinnarps Next Education -palvelukokonaisuuden avulla Kinnarps tarjoaa työkaluja ja asiantuntemusta oppimisympäristöjen suunnitteluun ja ergonomisten kokonaisratkaisujen luomiseen. Oppimisympäristöjä koskevan tutkimustyön ja koulun eri sidosryhmien uteliaisuuden ja innon pohjalta yritys luo sisustusratkaisuja, jotka täyttävät tulevaisuuden koulun vaatimukset.

Osaston kalusteet

Osaston 6g50 oppimisympäristön kalusteratkaisu esittelee tuotteita, jotka edistävät liikettä ja antavat mahdollisuuden vaihdella työasemaa joustavasti. Pehmustetut kalusteet; Wilson-sohvat, Canard-, Nilo- ja Gino-tuolit ja hauskat Rocca-jakkarat sekä Origo- ja Hopper-pöydät sekä Space Kids Corner -säilytyskalusteet ja Vibe-seinäkkeet sekä Xact- ja Xpect-oppilastuolit muodostavat vaihtelevan ja dynaamisen kokonaisuuden, jossa on erilaisiin oppimistilanteisiin soveltuvia kalusteryhmiä. Mainio Allé-kasviteline tuo raikasta vehreyttä oppimisen tiloihin ja uusi kierrätetystä muovista ja hampusta valmistettu D2-tuoli avaa näkymiä kestävän kehityksen innovaatioihin.

Lisätietoja:

markkinointi- ja viestintäpäällikkö
www.kinnarps.fi

Kinnarps Oy on työympäristön asiantuntija, joka tarjoaa monipuolisia sisustusratkaisuja ja -palveluja. Koko toimitusketjun työtä määrittävät ergonomia, design, kestävyys ja kokonaistaloudellisuus. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen ja työllistää n. 40 henkilöä. Toimintamme perustuu vahvasti asiakaslähtöisiin, luoviin ja rohkeisiin sisustamisen kokonaisratkaisuihin toimisto‐, hoiva‐ ja oppimisympäristöihin.

Kansainvälinen Kinnarps Group kuuluu Euroopan johtaviin sisustusratkaisujen kokonaistoimittajiin. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 1650 työntekijää. Kinnarps, Materia, Skandiform, NC, Drabert ja MartinStoll kuuluvat yrityksen brändeihin.

Joustavat ja muunneltavat ratkaisut
Uusia innovaatioita materiaaleissa