Kinnarps: Kokonaisvaltainen ergonomia tukee hyvinvointia muuttuvassa työelämässä

Muuttuneet työtavat ja työmarkkinoiden muutokset asettavat uusia vaatimuksia sekä sisustukselle että ihmisille. Tampereen Työhyvinvointimessujen Työhyvinvointilavalla voi 14.9. klo 16 kuulla Kinnarpsin puheenvuoron holistisesta ergonomiasta terveellisen ja tehokkaan työympäristön perustana. Liikkuvuutta lisääviä sisustusratkaisuja esitellään messuilla 13.-15.9.2022 osastolla E 602.

Holistinen ergonomia on osatekijöiden summa

Kinnarpsin työympäristöjen sisustamisen näkökulma perustuu siihen, että ihmisten hyvinvointi, tuottavuus ja luovuus asetetaan etusijalle. Holistinen ergonomia saa aikaan kokonaisvaltaisen elämyksen, mikä on yksi tärkeimmistä elementeistä, joilla luodaan menestyviä työympäristöjä. Se vaatii ergonomisten ratkaisujen kaikkien osien sopusointua ja joustavuutta, mikä on tärkeää alati muuttuvassa työelämässä.

Kokonaisuuden vaikutus on mitattavissa

Tilaan vaikuttavat niin kalusteet, pohjaratkaisu, ilma, lämpötila, valo, värit, materiaalit, äänet kuin myös kulttuuri, johtajuus, yksilöllisyys, osallistaminen ja etiketti. Kun nämä kaksi maailmaa kohtaavat keskenään, tapahtuu jotain konkreettista. Tuottavuus ja tehokkuus paranevat ja päivittäisistä tehtävistä tulee mukavammin ja terveellisemmällä tavalla suoritettavia. Hyvin toimiva ympäristö, jossa ihmiset viihtyvät ja suoriutuvat paremmin, helpottaa myös työntekijöiden sitouttamista ja uuden henkilöstön rekrytointia. Holistisella ergonomialla on siten myös paljon taloudellisia kannustimia.

Ihmiset ja ympäristö harmoniassa

Kinnarpsin käsitys on, että on mahdotonta rakentaa tervettä työympäristöä, jos osatekijät eivät ole tasapainossa. Suunnittelemalla pitkäikäisiä, muuntojoustavia kokonaisuuksia Kinnarps auttaa asiakkaitaan tekemään työstä tuottavampaa ja tehokkaampaa. Se luo vakaan pohjan hyvinvoinnille, paremmalle yhteistyölle ja stressin vähentämiselle, olipa kyse toimistosta, koulusta tai hoivaympäristöstä.

markkinointi- ja viestintäpäällikkö

Kinnarps Oy on työympäristön asiantuntija, joka tarjoaa monipuolisia sisustusratkaisuja ja -palveluja. Koko arvoketjun työtä määrittävät ergonomia, laatu ja ympäristöystävällisyys. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen ja työllistää n. 40 henkilöä. Toimintamme perustuu vahvasti asiakaslähtöisiin, luoviin ja rohkeisiin sisustamisen kokonaisratkaisuihin toimisto‐, hoiva‐ ja oppimisympäristöihin.

Kansainvälinen Kinnarps Group on Euroopan johtava sisustusratkaisujen kokonaistoimittaja. Toiminta ulottuu 40 maahan, työntekijämäärä on 1650 ja konsernin liikevaihto on 322 milj. €. Kinnarps, Materia, Skandiform, NC, Drabert ja MartinStoll kuuluvat konsernin brändeihin.