Kinnarpsin Embrace on voittanut iF Design Award 2015 -palkinnon

Raati, joka koostui 20 maan 53 asiantuntijasta, valitsi huipputuotteita kaikkialta maailmasta ja palkitsi ne maineikkaalla iF Design Award -palkinnolla. Yksi palkittujen joukkoon valittu tuote on Kinnarpsin Embrace-tuoli, jonka on muotoillut Stefan Brodbeck.

Brodbeck on tunnettu teollinen muotoilija Saksasta, jonka portfoliosta löytyy monta kansainvälisesti muotoilupalkittua tuotetta. Hänen yrityksensä studio Brodbeck Design toimii monella eri saralla; toimisto- ja kotikalusteista teollisuuden muotoilukohteisiin. Embrace, joka on Brodbeckin ja Kinnarpsin ensimmäinen yhteinen projekti, on tyyliltään lempeän kaareva ja sulava.

”Embrace on tuoli joka sopii tilanteisiin, joissa ajatuksia kasataan yhteen kun valmistaudutaan seuraavaan haasteeseen tai vain kunnon taukohetken viettämiseen”, toteaa Stefan Brodbeck.

Perusajatuksesta ja muotoiluideasta on syntynyt kokonainen perhe. Kaikissa tuolimalleissa on samat pehmeät linjat ja mukavuus. Uudenlainen monipuolinen tuoli sopii tämän päivän työelämään ja tuo uusia ajatuksia ja ideoita. Luovuutta ja tasapainoista muotokieltä. Tuoliperheen uusin tulokas on saatavana joustavalla muoviselkänojalla varustettuna.

iF Design Award on myönnetty vuodesta 1953 alkaen tuotteille, jotka edustavat erinomaista muotoilua.

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto- ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n liikevaihto on n. 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Kinnarps-konserni on Euroopan suurin työympäristön kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 500 työntekijää.