Kinnarpsin uutuuksissa materiaalikiertoa vahvistavia oivalluksia

Kinnarpsin mallisto kasvoi uusilla materiaalikiertoa vahvistavilla tuotteilla. Oivaltavat, uudet kiertotalouden ideat tulevat näkyviksi uutuuskalusteissa. Muovipullot, jugurttipurkit ja hamppukuidut ovat luomassa luontoa säästäviä pintamateriaaleja, jotka ovat kestäviä ja helposti puhdistettavia. Lisäksi ne näyttävät hyviltä ja kertovat raaka-aineen pidentyneen elinkaaren tarinaa. Uutuuksiin voi tutustua Kinnarpsin Helsingin näyttelyssä.

Kinnarpsin brändiperheeseen kuuluvan Skandiformin mallistossa on kierrätysmateriaaleja käytetty oivallisella tavalla. Uutuustuotteet osoittavat, kuinka kierrätyksestä tulee osa suunnitteluprosessia ja uusiomateriaali muuntuu designiksi.

Tinnef
Syksyn uutuus on vaalea, marmorikuvioitu, jugurttipurkeista valmistettu pöytätaso. Se sopii ympäristöihin, joissa kaivataan valoa ja seesteisyyttä. Pöydän jalusta on tammea tai valkoiseksi pigmentoitua saarnea. Tinnef-pöydän kansi on tehty 100 % kierrätetystä muovista, ja jokainen pöytä on ainutlaatuinen. Nimi Tinnef tulee jiddishin roskaa tarkoittavasta sanasta.

Aiemmin Tinnef-sarjassa on lanseerattu malli, joka on tehty monivärisistä muovipulloista, jolloin pöydän kannesta syntyy värien ilotulitus.

"Siirtyessämme kohti fossiilivapaata muovia, meidän tulee huolehtia niistä asioista, jotka jo ovat olemassa. Olen antanut muovijätteelle uuden muodon värikkäissä pöytälevyissä, jotka edelleen kantavat merkkejä historiastaan muovipulloina," Charlotte von der Lancken.

Pöytä voitti Best of Neocon 2021 -palkinnon kolmessa kilpailukategoriassa: sivu- ja apupöydät, innovaatiot sekä kestävä kehitys. Design: Charlotte von der Lancken.

Dito
Syksyn uutuustuolien ilmava muotoilu ja luonnollinen tuntu tekevät näistä kierrätetystä muovista ja hampusta valmistetuista tuoleista keveitä ja helposti siirrettäviä. Tuolit voi myös pinota ja käsinojallisen voi ripustaa pöydän reunaan.

Tuolit ovat saatavissa ilman verhoilua, osittain verhoiltuna tai kokonaan verhoiltuna eri värein. Jalustavaihtoehtoja on myös useita. Dito on sopiva tuoli kaikkiin tilanteisiin, äänekkäistä keskusteluista hiljaisiin istuntoihin. Design: Stefan Borselius.

Kinnarps käyttää myös hukkamateriaalit hyödyksi

Jo aikaisemmin on Kinnarpsin mallistossa esitelty kierrätysmateriaalien hyödyntämisen ideoimia tuotteita, kuten akustiikkapaneeleiden innovatiivinen Re:fill-materiaali, joka on valmistettu kangassilpusta ja PET-pulloista, sekä Patch-jakkarat, joiden verhoilu syntyy verhoilukankaiden tilkuista, jolloin jokainen jakkara on verhoilultaan ainutlaatuinen.

”Meillä on erittäin tiukat ympäristövaatimukset sekä tuotteillemme että niihin liittyville materiaaleille. Se merkitsee turvallisuutta ja varmuutta asiakkaillemme. Koska kalusteet on testattu erilaisten sertifiointien ja ympäristömerkintöjen vaatimusten mukaisesti, ne eivät esimerkiksi sisällä tarpeettomia tai haitallisia kemikaaleja. Näin luodaan terveellisiä työympäristöjä ja parannetaan sisäilman laatua”, kertoo Kinnarps Oy:n toimitusjohtaja Henrik Slotte.

Lisätietoja:

markkinointi- ja viestintäpäällikkö
www.kinnarps.fi

Kinnarps Oy on työympäristön asiantuntija, joka tarjoaa monipuolisia sisustusratkaisuja ja -palveluja. Koko arvoketjun työtä määrittävät ergonomia, laatu ja ympäristöystävällisyys. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen ja työllistää n. 40 henkilöä. Toimintamme perustuu vahvasti asiakaslähtöisiin, luoviin ja rohkeisiin sisustamisen kokonaisratkaisuihin toimisto‐, hoiva‐ ja oppimisympäristöihin.

Kansainvälinen Kinnarps Group on Euroopan johtava sisustusratkaisujen kokonaistoimittaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin liikevaihto on 350 milj. €. Kinnarps, Materia, Skandiform, NC, Drabert ja MartinStoll kuuluvat konsernin brändeihin.

Dito-tuoli on kierrätetystä muovista ja hamppukuidusta valmistettu
Tinnef-pöydän uusin malli on valmistettu jogurttipurkeista, minkä ansiosta pöytälevy saa marmorimaisen ulkonäön. Aikaisemmin markkinoille on tuotu kierrätyspulloista valmistettu monivärinen kansilevy.

Olen antanut muovijätteelle uuden muodon värikkäissä pöytälevyissä, jotka edelleen kantavat merkkejä historiastaan muovipulloina.
Charlotte von der Lancken
Kinnarps Oy:n toimitusjohtaja Henrik Slotte