• Kinnarps Oy/

Kinnarpsin valikoimiin uusia värejä ja materiaaleja – fokus kestävyydessä ja runsaissa valinnoissa

Kesä on pian täällä, ja on aika esitellä Kinnarpsin uudet värit ja kankaat. Tänä vuonna uutuuksissa on maanläheisiä värisävyjä kuten pistaasi, ruoste ja sahrami. Uudet kankaat yhdistelevät pehmeän tunnelman ja lempeät värit kestävyyteen ja helppoon puhdistettavuuteen. Aivan uusi ja ainutlaatuinen keinonahka JOY on ihanteellinen hoiva- ja terveydenhoitotiloihin, sillä se kestää puhdistamisen desinfiointiaineella, eikä edellytä vedellä pyyhkimistä. JOY soveltuu käytettäväksi myös seinäkkeissä, joiden käyttö nyt pandemian aikana on kasvanut muun muassa yhteistilojen rajaamisessa ja kulkuväylien luomisessa.

creative commons nimi mainittava

Kinnarps Colour Studio tarjoaa satoja materiaaleja ja värejä sekä monipuolisen ja helposti saatavilla olevan lähteen luovien, viehättävien ja pitkäikäisten, kestävien työympäristöjen toteuttamiseen. Tarjolla on paljon madollisuuksia yksilöllisten valintojen tekemiseen. Vuoden 2020 lanseerauksen myötä Kinnarps vahvistaa kestävyysprofiiliansa entisestään, tuoden mallistoon materiaaleja, jotka kestävät kovaa käyttöä ja kulutusta koulu- ja terveydenhoitotiloissa.
“Ajattelemme aina tuotteen ja ratkaisun elinkaarta kokonaisuudessaan. Kyse on materiaalien pienestä ilmastovaikutuksesta ja kestävyydestä, mutta myös mahdollisuudesta päivittää tuotteita ja tarjota värejä, jotka ovat helposti yhdistettävissä ja ajattomia. Kinnarps Colour Studion mallistoa on nyt päivitetty inspiroivilla väreillä ja kankailla, jotka ovat hyvä valinta kaikenlaisiin työympäristöhin,” kertoo Jenny Hörberg Director Global Range & Design, Kinnarps AB

Kolme uutta kangasta – MORRIS, VELVETY ja 24/7 FLAX – ovat kauniit ja toiminnalliset, yhdistävät pehmeän tunnun ja eloisat värit kestäviin ja helppohoitoisiin pintoihin. Myös tyylikäs ja käytännöllinen uusi materiaali, JOY-keinonahka on ihanteellinen hoivaympäristöihin, sillä se on helppo puhdistaa desinfiointiaineella, erityistä vedellä pyyhintää tarvitsematta. Uudet tehostevärit PISTAASI, RUOSTE, SAHRAMI, MUSTIKKA ja SPEARMINT tarjoavat lämpimiä, rauhallisia ja maanläheisiä sävyjä jotka kestävät aikaa, kuten uusi FSC® merkitty Brown Portland laminaatti. Tämä uusi sävy on vintagen inspiroima. Uusi väriasteikko on harmoniassa muiden valikoimassa olevien värien kanssa, mikä tekee helpoksi yhdistellä värejä ja tehdä tiloihin inspiroiva päivitys, mikä on myös ympäristön kannalta kestävämpi ratkaisu kuin koko sisustuksen uusiminen.

Koska Kinnarps Colour Studio on Kinnarpsin oma mallisto, se antaa mahdollisuuden valvoa kaikkea materiaalien kulutuskestävyydestä laatuun, väreihin ja tunnelmiin. Yhtenäinen mallisto tarkoittaa myös, että tuotteet ovat helposti käytettäviä, päivitettäviä ja uudistettavia sekä kierrätettäviä.
”Värit, laatu ja joustavuus liittyvät toisiinsa, sillä kun asiakas voi käyttää tuotteita pitkän aikaa, on sillä myönteinen vaikutus ympäristökuormituksen pienentymiseen,” sanoo
Henrik Slotte, toimitusjohtaja, Kinnarps Oy.

Kinnarps Oy on työympäristön asiantuntija, joka tarjoaa monipuolisia sisustusratkaisuja ja palveluja. Koko toimitusketjun työtä määrittävät ergonomia, laatu ja ympäristöystävällisyys. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen ja työllistää noin 50 henkilöä. Toimintamme perustuu vahvasti asiakaslähtöisiin, luoviin ja rohkeisiin sisustamisen kokonaisratkaisuihin toimisto‐, hoiva‐ ja oppimisympäristöihin.

Kansainvälinen Kinnarps‐konserni on Euroopan johtava työympäristöjen kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 300 työntekijää.

Uusi JOY-keinonahka sopii myös hoivaympäristöihin. Se kestää puhdistamisen desinfiointiaineella, eikä edellytä vedellä pyyhkimistä.
Kinnarpsin valikoimaan uusia maanläheisiä värejä, pistaasi, ruoste ja sahrami sekä mustikka ja spearmint.

Henrik Slotte, toimitusjohtaja Kinnarps Oy