Kohti kestävää oppimista

Kinnarpsin Educa-osasto 6g50 esittelee ratkaisuja nykypäivän monimuotoiseen oppimisympäristöön. Monikäyttöiset, uutta muotoilua edustavat kalusteet taipuvat erilaisiin tarkoituksiin, antavat tilaa mielikuvitukselle ja innostuneelle yhteistyölle. Osastolla voi tutustua myös kalusteiden uusiin materiaaleihin sekä ympäristövaikutuksiin Better Effect Index -raporttien valossa. Lisäksi Open Lounge -ohjelmassa on perjantaina 25.1. klo 10.40. puheenvuoro "Tulevaisuuden trendinä turvallinen ja terveellinen koulu", oppimisympäristöistä vastaava Leenamari Kaivaara, Kinnarps Oy.

Kestävä oppimisympäristö

Kasvava tietoisuus ympärillämme esiintyvistä keholle haitallisista aineista näkyy yhä useammassa yhteydessä. Halu välttää haitallisille aineille altistumista on itsestään selvä, kunhan vain tiedämme niistä. Sisustusratkaisuiden puhtailla materiaaleilla on merkitystä erityisesti paremman sisäilman, jaksamisen ja keskittymisen kannalta.

Kinnarpsin Trendiraportin trendi, Täysin kestävä oppimisympäristö, kertoo siitä, kuinka ympäristöt voivat edistää oppimista. Miten ihmiset reagoivat ympäristöönsä ja mikä merkitys ympäristöllä kaiken kaikkiaan on psyykkiseen ja fyysiseen terveyteen. Luonnonmateriaalit esimerkiksi vaikuttavat rauhoittavasti käyttäytymiseen.

Puhtaat materiaalit

Kinnarps Next Education® tarjoaa ratkaisuja, jotka auttavat luomaan puhtaan, toimivan ja turvallisen oppimisympäristön, jossa on tilaa tehdä joustavasti ryhmätöitä sekä myös keskittyä omaan opiskeluun.

”Koska mielestämme koulu on Suomen tärkein työpaikka ja terveys ihmisen hyvinvoinnin kannalta tärkein tekijä, on itsestään selvää, että juuri koulussa tulisi kiinnittää erityistä huomiota myrkyttömään työympäristöön,” sanoo Leenamari Kaivaara.

Kalusteista sisäilmaan voi haihtua haitallisia yhdisteitä muun muassa niiden pintakäsittelyaineista ja kankaiden palonsuoja-aineista. Näiden on todettu vaikuttavan muun muassa keskittymiskykyyn. Esimerkiksi Harvardin yliopiston suorittaman tutkimuksen tulokset osoittivat, että parempi ilmanlaatu sai tutkimukseen osallistujat pärjäämään testeissä 61 – 101 prosenttia paremmin.

Kinnarps lanseeraa messuilla uuden väripaletin myrkyttömistä petseistä, mikä antaa sisustuksen suunnitteluun entistä laajemman valinnanvaran. Raikas ja myrkytön oppimisympäristö näkyy parempana jaksamisena ja käytöksenä.

Kinnarps on myös Open Loungessa

Kinnarps kalustaa Educa-messuilla OAJ:n kumppanina Open lounge –tilan.  Liki sata neliötä kattavassa tilassa kannattaa käydä kuuntelemassa mielenkiintoisia puheenvuoroja tapahtumatarjonnan lomassa.

Perjantaina 25.1. klo 10.40. ohjelmassa on myös Kinnarpsin puheenvuoro: ”Tulevaisuuden trendinä turvallinen ja terveellinen koulu", Leenamari Kaivaara.

Educa-messut järjestetään Helsingin messukeskuksessa 25.- 26. tammikuuta 2019.
Kinnarpsin osaston numero on 6g50.

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja kouluihin sekä toimisto‐ ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys. Kinnarps Oy:n liikevaihto on noin 16 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Toimintamme perustuu vahvasti asiakaslähtöisiin, luoviin ja rohkeisiin sisustamisen kokonaisratkaisuihin toimisto‐, hoiva‐ ja oppimisympäristöihin.

Kansainvälinen Kinnarpskonserni on Euroopan suurimpia työympäristöjen kalustajia. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 300 työntekijää.

Educa-messut Helsingin messukeskuksessa 25.-26.1.2019 Osaston nro 6g50.
Open lounge pe 25.1. klo 10.40 puheenvuoro: Tulevaisuuden trendinä turvallinen ja terveellinen koulu.

Leenamari Kaivaara