Oppimisen uudet trendit: LEARN BnB

Kinnarpsin Educa-osasto 6e60 kertoo oppimaiseman uusista mahdollisuuksista. Virittävät sisustusratkaisut ja ideoita pursuvat kalusteet yhdistävät teknologian, designin ja ergonomian tukemaan oppimista. Monipuolisella sisustuksella tiloihin saa muunneltavuutta sekä uusia kannustavia liikkumisen mahdollisuuksia. Erilaiset pöytäkorkeudet ja seisomapöydät houkuttavat vaihtamaan työasentoa ja paikoillaan istuminen saa jäädä kun on lupa toimia työtapoja joustavasti vaihdellen. Lisäksi Open Lounge -ohjelmassa kuullaan perjantaina 26.1. klo 11.30. "Trendit jotka muokkaavat tulevaisuuden oppimisympäristöjä", Leenamari Kaivaara, Kinnarps Oy.

Tekemällä oppii
Uuden opetussuunnitelman myötä kouluun on tullut uudenlaisia opetusmenetelmiä ja -välineitä, jotka antavat mahdollisuuden oivaltaa itse, esittää ja kuunnella toisten esityksiä. Kinnarpsin Next Education on oppimaisemaratkaisu, jossa on tilaa osallistua entistä aktiivisemmin, tehdä joustavasti ryhmätöitä sekä keskittyä omaan opiskeluun. On lupa liikkua ja vaihtaa paikkaa.

”On siistii” kun on siistiä
Todettu on, että panostus viihtyisään ympäristöön maksaa itsensä takaisin. Viehättävä ja raikas oppimisympäristö näkyy parempana käytöksenä ja motivoi tilojen kunnossa pitämiseen. Lisäksi koulupäivän vilskettä ja vilinää rauhoittaa yhtenäinen kalustus. Harkitut kokonaisuudet luovat harmoniaa ja antavat toiminnallisesti monipuolisia mahdollisuuksia tilojen jäsentämiseen muuttuvien tarpeiden mukaan.

Tilaa liikkumiselle ja työrauhaa
Kinnarpsin uusi Trendiraportti esittelee kymmenen trendiä joilla on suuri merkitys oppimiselle. Yksi näistä on LearnBnB – Learn with Brain and Body. Sen mukaan älyllinen oppiminen helpottuu ja saa tukea siitä, että ihminen kykenee hallitsemaan kehoaan. Ja toisaalta; jos lapselta puuttuu motorisia kykyjä, älylliset kyvyt saattavat häiriintyä. Istuva elämäntapamme näkyy myös koululaisissa ja onkin tärkeää luoda erilaisia mahdollisuuksia liikkuvampaan tapaan opiskella koulupäivän aikana.

Oppilaille suunnitellut seisomapöydät ovat oivallinen ratkaisu liikkumisen lisäämiseksi. Kinnarpsin osastolla voi tutustua mm. säädettäviin seisomapöytiin ja erilaisiin liikettä lisääviin istuimiin. Liikkuva työtapa on hyvä, mutta tarkkaan suunniteltava. Tilojen on taattava työrauha myös yksilötehtävien tekemiseen ja keskittymiseen.

Kinnarps on Open Loungessa!
Kinnarps kalustaa Educa-messujen kumppanina Open lounge –tilan.  Liki sata neliötä kattavassa tilassa kannattaa piipahtaa levähtämässä tapahtumatarjonnan lomassa. Perjantaina 26.1. klo 11.30. ohjelmassa on myös Kinnarpsin puheenvuoro uudesta trendiraportista: ”Trendit jotka muokkaavat tulevaisuuden oppimisympäristöjä", Leenamari Kaivaara, Kinnarps Oy.

Educa-messut järjestetään Helsingin messukeskuksessa 26.- 27. tammikuuta.
Kinnarpsin osaston numero on 6e60.

Lisätiedot ja kuvat:

markkinointipäällikkö Liselott Bergholm-Slotte, Kinnarps Oy
puh. 0207 561 203, kinnarps@kinnarps.fi

Open Lounge, perjantaina 26.1. klo 11.30 "Trendit jotka muokkaavat tulevaisuuden oppimisympäristöjä."

Trendiraportissamme käsittelemme kymmentä trendiä joilla uskomme olevan suuri vaikutus oppimiseen. Yksi näistä on LearnBnB – Learn with Brain and Body. Muita trendejä ovat mm. kestävä kehitys ja oppimisympäristön myrkyttömyys sekä sosiaalisen älykkyyden kasvava merkitys.
Leenamari Kaivaara