Klarna rikkoi 10 miljoonan käyttäjän rajapyykin

Verkkokaupan maksuratkaisuja tarjoava Klarna kasvaa huimaa vauhtia

Verkkokauppa jatkaa kasvuaan Euroopassa. Tätä vauhdittaa muun muassa ostosten tekeminen matkapuhelimen tai tabletin kautta. Verkkokaupan maksupalveluja tarjoava Klarna rikkoi Euroopassa 10 miljoonan käyttäjän rajapyykin. Jo seitsemässä maassa toimiva yhtiö rekisteröi samalla 60. miljoonannen maksutapahtumansa.

Klarna kasvaa vahvasti kaikilla markkinoilla. Kasvu on ollut vahvinta Saksassa, jossa Klarnan maksutapahtumien määrä on kasvanut yli 240 prosentilla viimeisen vuoden aikana.

“Vahva kasvumme osoittaa, kuinka hyvin maksuratkaisumme palvelevat kuluttajien tarpeita. Tavoitteemme on olla verkkokauppiaiden ja kuluttajien ykkösvalinta. 10 miljoonaa uniikkia käyttäjää osoittaa, että olemme hyvää vauhtia saavuttamassa tavoitteemme”, Klarnan toimitusjohtaja Sebastian Siemiatkowski sanoo.

”Saavutimme miljoonan käyttäjän rajan Suomessa vuoden 2012 joulukuussa. Sen jälkeen kasvuvauhti on ollut nopea, ja markkinat näyttävät edelleen erittäin lupaavalta”, Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth kertoo.

Klarnan maksuratkaisuja käyttävät muun muassa verkkokauppa.com, cdon.com, nelly.com, brandos.fi, tvins.com, adlibris.com ja hongkong.fi.

Klarna pähkinänkuoressa:

Kuluttaja-asiakkaita yhteensä: Yli 10 miljoonaa
Verkkokauppiaita: Yli 15 000
Maksutapahtumia/päivä: Noin 70 000
Maksutapahtumia yhteensä vuodesta 2005: 60 miljoonaa
Toimintamaat: 7
Työntekijöitä: Noin 800

Klarna tarjoaa turvallisia ja helppoja maksuratkaisuja yli 15 000 verkkokaupalle ja yli 10 miljoonalle asiakkaalle Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä: kahdeksassa vuodessa se on kasvanut työllistämään 800 henkeä kahdeksassa maassa. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä. Klarnan liikevaihto oli yli 1,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2012.