Lindex valitsi Klarnan verkkomaksukumppanikseen

Report this content

Lindex, yksi Euroopan johtavista muotiketjuista, on ottanut käyttöön Klarnan verkkomaksuratkaisun verkkokaupoissaan Suomessa ja Norjassa.

Lindex valitsi Klarnan ratkaisun, sillä se vastasi parhaiten sen tarpeita.

”Sopivien verkkomaksutapojen tarjoaminen eri markkinoillamme on avainasemassa asiakkaidemme tarpeiden tyydyttämisessä ja verkkokauppamme kasvun vahvistamisessa. Klarnan ratkaisu on hyvin paketoitu, nopea ottaa käyttöön ja sen mukana tulee loistava tuki. Meille on tärkeää myös se, että Klarna on asiakkaillemme tuttu ja turvallinen nimi”, Lindexin Interactive Concept Designer Cecile Anthyme sanoo.

Lindex on ottanut Klarnan palvelun käyttöön kahdessa päämarkkinamaassa, Suomessa ja Norjassa. Ruotsissa yhtiöllä on jo käytössään laskutus- ja luottomaksuratkaisu Lindexin kanta-asiakasjärjestelmä Moren kautta.

“Verkkokaupassamme oli jo käytössä erilaisia maksuvaihtoehtoja, mutta meiltä puuttui täydellinen laskutusratkaisu, joten päätimme hyödyntää Klarna Laskua. Yhteistyömme toimii, sillä Klarnan kanssa on mahdollista optimoida maksuratkaisu omien tarpeidensa mukaisesti.”

Muodin vähittäiskauppiaana Lindex hyppäsi verkkokaupan kelkkaan jo vuonna 2007 Ruotsissa. Sittemmin Lindex on laajentanut toimintaansa 27 maahan ja jatkuvasti kasvattanut verkkokauppaa osana yhtiön monikanavaista tarjontaa.

”Uskomme, että verkkokauppa ja kivijalkamyymälät täydentävät toisiaan. Toimitamme verkko-ostokset asiakkaalle veloituksetta kivijalkamyymälöihimme, ja palautukset voi myös jättää niihin. Kehitämme konseptiamme kohti monikanavaista visiotamme, jonka mukaisesti brändilupaus toteutuu saumattomasti kanavasta riippumatta”, Anthyme kertoo.

”Nykyisin asiakas voi esimerkiksi tiedustella kivijalkamyymälöiden tuotemäärää verkossa ja päinvastoin. Tulevaisuudessa viemme kokonaisvaltaisen kokemuksen vielä pidemmälle tarjoamalla asiakkaillemme inspiroivia tuotteita ja ostamisen helppoutta. Tämä sisältää myös helpot ja turvalliset maksutavat.”

“Verkkokauppa ja kivijalkakauppa eivät kulje enää erillään, vaan kaiken ytimessä on kokonaisvaltainen brändikokemus. Ostoskanavasta riippumatta ihmiset haluavat helppoutta ja turvallisuutta. Klarnalla asiakas voi tilata tuotteita verkosta turvallisesti ja maksaa ne vasta niiden saavuttua. Näin hän voi ensin varmistaa, että tilaus on juuri sitä, mitä pitikin olla. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota Lindexin asiakkaille vaihtoehdon, jonka avulla verkko-ostosten tekeminen on nautinto”, Klarnan Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth sanoo.

Lisätietoja:
Casimir Ehrnrooth
Suomen maajohtaja
Klarna Oy
casimir.ehrnrooth@klarna.com
+358 500 702 988

Klarna
Klarna tarjoaa turvallisia ja helppoja maksuratkaisuja yli 18 000 verkkokaupalle ja yli 13 miljoonalle kuluttaja-asiakkaalle Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä: kahdeksassa vuodessa se on kasvanut työllistämään 900 henkeä kahdeksassa maassa. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä. Klarnan liikevaihto oli yli 1,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2012.
www.klarna.fi

Lindex
Lindex on yksi Euroopan johtavia muotiyrityksiä, ja sillä on tänä päivänä yli 470 myymälää 16 eri markkina-alueella. Liike-ideamme on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia muodista kiinnostuneille naisille. Lindexin tuotevalikoimaan kuuluu naisten muotia, naisten alusvaatteita sekä lasten vaatteita. Lindex on ollut joulukuusta 2007 lähtien osa Stockmann-konsernia, jonka osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.lindex.com

Avainsanat: