Urheilujätti verkottuu: XXL aloittaa yhteistyön Klarnan kanssa

Klarna Checkout -ratkaisu mahdollistaa XXL:n verkkokaupan asiakkaille sujuvan ostamisen ja maksamisen, myös mobiililaitteilla

Pohjoismaiden suurin urheilukauppaketju XXL on ottanut käyttöönsä Klarna Checkout -ratkaisun kaikissa Pohjoismaissa, myös Suomessa. Klarna Checkout mahdollistaa XXL:n verkkokaupan asiakkaille sujuvan verkko-ostokokemuksen, myös mobiililaitteilla. XXL:lle Klarna Checkout tuo kaikki paikalliset maksutavat yhden palveluntarjoajan kautta.

XXL haluaa palvella asiakkaitaan erinomaisesti riippumatta siitä, ostavatko he kaupasta vai verkkokaupasta, tietokoneella vai mobiililaitteella. Verkkokauppa erityisesti mobiililaitteilla on vahva kasvualue urheilu- ja ulkoiluvälineissä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siitä että valitsimme Klarna Checkoutin uudeksi kassaksi verkkokaupassamme. Olemme nostaneet konversiomme ihan uudelle tasolle ja onnistunet parantamaan mobiilikonversiotamme, joka on jo samalla tasolla kuin koko verkkokaupan konversio ennen Klarna Checkoutia ”, sanoo Tommi Jylhä-Vuorio, XXL-konsernin verkko- ja monikanavaisuusjohtaja.

”Urheilu- ja ulkoilutuotteiden ostaminen verkossa on kasvussa. XXL on uudenlainen ja edistyksellinen toimija ja olemme ylpeitä siitä, että saamme tarjota parhaan ratkaisumme heidän käyttöönsä Pohjoismaissa”, Klarnan Suomen-maajohtaja Casimir Ehrnrooth sanoo.

”Klarna Checkoutin avulla yhtiö parantaa verkkokauppaansa entisestään, muun muassa tarjoamalla kaikki suosituimmat paikalliset maksutavat verkkokaupoissaan. XXL:n verkkokauppa-asiakkaat puolestaan saavat kaikilla laitteilla toimivan sujuvan ostokokemuksen. Asiakkaat odottavat tänä päivänä helppoa ostokokemusta niin kaupassa kuin verkossakin.”

Mobiilin tulemisesta verkkokauppaan puhutaan paljon – ja syystä. Joidenkin verkkokauppojen liikenteestä jo puolet tulee mobiililaitteiden kautta.

”Ostaminen muuttuu yhä monikanavaisemmaksi, ja kaikkien kanavien tulee toimia yhtä hyvin. Muutoin kauppias menettää asiakkaita”, Ehrnrooth jatkaa.

Klarna mahdollistaa kuluttajille myös tuotteiden saamisen ennen kuin ne maksetaan, mikä tekee ostamisesta turvallisempaa kuluttajan näkökulmasta.

Klarna Checkoutilla asiakkaat voivat tehdä ostoksia käyttäen vain sähköpostiosoitettaan ja postinumeroaan. Tämän jälkeen asiakas vahvistaa oston ennen maksutavan valintaa. Nämä verkko-ostamista helpottavat ominaisuudet lisäävät merkittävästi verkkokaupan konversiota, erityisesti älypuhelimilla ja tableteilla.

Tommi Jylhä-Vuorio
Verkko- ja monikanavaisuusjohtaja
XXL
tomm.j@xxl.no
+358 40 5392015

Klarna on perustettu Tukholmassa vuonna 2005 ideanaan yksinkertaistaa maksaminen. Avullamme kuluttaja saa ensin tuotteet ja maksaa ne vasta myöhemmin. Me myös kannamme kauppiaan puolesta luotto- ja petosriskit. Tänä päivänä Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä. Vuonna 2014 yhdistimme voimamme SOFORTin kanssa. Yhdessä muodostamme Klarna Groupin, Euroopan johtavan maksuratkaisujen tarjoajan. Klarna Groupilla on yli 1 200 työntekijää, ja se toimii 18 markkinalla. Palvelemme 35 miljoonaa kuluttajaa ja yli 50 000 kauppiasta. Tavoitteemme on olla maailman suosituin maksutapa.

XXL ASA

XXL on johtava urheiluketju Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. XXL-tavaratalojen lisäksi myyntiä tehdään XXL-verkkokaupan kautta. Pohjoismaiden suurin ja nopeimmin kasvava urheiluketju XXL haluaa tarjota asiakkailleen kokonaan uuden ostoelämyksen olemalla kaikkien lajien erikoisliike saman katon alla. Laaja tuotevalikoima kattaa urheilun, outdoorin, metsästyksen, hiihtolajien, pyöräilyn sekä muiden vapaa-ajan aktiviteettien huippumerkit. XXL:n konseptiin kuuluvat markkinoiden suurimmat urheilutavaratalot, edullisimmat hinnat sekä laajin valikoima urheilun huippumerkkejä.