Uudet Kleber Topker -parirenkaat nyt saatavilla Suomessa

Report this content

Kleber on suosittu rengas maatalouskäytössä ja se monipuolistaa nyt entisestään tarjontaansa. Kleber Topker -tuoteperhe täydentyy kahdella parirenkaalla. Ne ensiesiteltiin viime marraskuussa Hannoverin Agritechnica 2015 -messuilla. Uutuusrenkaat tulevat kevättalven ja kevään aikana myyntiin Suomen markkinoilla.

Halkaisijaltaan 2,05 m ja 1,95 m suuruiset Topker-parirenkaat on tarkoitettu vahvoihin traktoreihin, joiden moottoriteho yltää 280 hevosvoimaan. Nämä traktorit ovat Euroopassa erittäin suosittuja. Länsi-Euroopassa myytiin vuonna 2014 noin 14 000 teholtaan 180-250 hv traktoria. Niihin kaikkiin asennettiin Kleberin uusimmat renkaat.

• 2,05 m: uusi Kleber Topker rengaspari 710/70 R42 & 600/70 R30
  • 1,95 m: uusi Kleber Topker -rengas 710/70 R38, jonka parina on jo markkinoilla oleva koko 600/65 R28.

Uudet parirenkaat ovat erittäin toimivat ja helpottavat merkittävästi työskentelyä. Uuden pintakuvion etuja ovat:

• Optimaalinen vetokyky erityisesti pehmeällä ja märällä maapohjalla. Sen ansiosta työskentely on nopeampaa. Kuviopalojen välit ovat tilavat, ja massiiviset olkapäät antavat paremman otteen maahan. Leveämpi profiili optimoi maakosketusalan.
  • Puhdistuminen: ulkoreunaa kohden viistottujen kuviopalojen välinen leveä kanava puhdistaa renkaan tehokkaammin maa-aineksesta.
  • Entistä pidempi käyttöikä sekä maantieajossa että pellolla. Tämä perustuu kuviopalojen pyramidimaiseen rakenteeseen: kuviopalojen kova keskiosa on kestävä ja tekee suuritehoisen traktorin ohjauksesta täsmällistä.

Kleberin historiaa:
1911

Société Française Goodrichs rakentaa ensimmäisen tehtaansa Colombesiin, Ranskaan. Ensimmäinen rengas valmistuu joulukuun 8. päivänä 1911.

1945
Toisen maailmasodan päättyessä yritys avaa uuden pääkonttorinsa Pariisissa Avenue Kléberillä. Samalla yritys ottaa nimen Kléber-Colombes, minkä kunniaksi otetaan käyttöön uusi tuotemerkki logoineen.

1948
Kleber esittelee ensimmäisen maatalousrenkaansa. Siitä tulee menestystarina. Vuoden loppuun mennessä Kléber tarjoaa jo 18 eri kokoa maatalousrenkaita.

1951
Kleber mullistaa maatalousrenkaan rakenteen tuomalla markkinoille ensimmäisen sisärenkaattoman renkaan. Tämän uuden tekniikan hallitseminen antaa Kleberille pitkän etumatkan muihin maatalousrenkaiden valmistajiin nähden.

1970
Kleber esittelee ensimmäisen vyörakenteisen maatalousrenkaan. Sen nimeksi tulee "Le Super Tracsol”. Tällä renkaalla Kleber vakiinnuttaa asemansa Euroopan johtavana maatalousrenkaiden valmistajana.

1981
Michelin-yhtymä ostaa Kleberin.

2013
Kleberin kaikki sisärenkaat valmistetaan sataprosenttisesti kestävästä ja tiivisrakenteisesta butyylikumista.

2015
Kleber Topker -sarjan renkaat asennetaan kaikkein tehokkaimpiin traktoreihin. Tarina jatkuu, ja lisää uutuuksia Kleberiltä on luvassa vuoden 2016 aikana.

Lisätietoja:
Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle