Kojamo allekirjoitti uuden 75 miljoonan euron suuruisen vastuullisuustavoitteisiinsa sidotun valmiusluottolimiittisopimuksen

Kojamo Oyj Mediatiedote 7.1.2021 klo 13.00

Kojamo Oyj on allekirjoittanut Danske Bank A/S, Suomen sivuliikkeen kanssa uuden 75 miljoonan euron suuruisen sitovan valmiusluottolimiitin. Valmiusluottolimiitti on vakuudeton ja sen maturiteetti on 3 vuotta kahdella yhden vuoden lisäoptiolla. Rahoituslimiittiä tullaan käyttämään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin ja se korvaa Danske Bankin kanssa solmitun vuonna 2021 erääntyvän 55 miljoonan euron suuruisen valmiusluottolimiitin.

Valmiusluottolimiittisopimuksen marginaali on sidottu Kojamon keskeisiin vastuullisuustavoitteisiin. ”Julkaisimme vastuullisuusohjelmamme joulukuun alussa ja tämä on ensimmäinen rahoitusjärjestely, joka on sidottu vastuullisuusohjelmamme tavoitteisiin. Yhtiön rahoituksen linkittäminen keskeisten vastuullisuustavoitteidemme saavuttamiseen korostaa sitoutumistamme kestävän kehityksen edistämiseen”, kertoo Niina Saarto, Kojamon Group Treasurer.

Vastuullisuus ja kestävä kehitys on yksi Kojamon strategisista painopisteistä. Joulukuussa julkistettu vastuullisuusohjelma yhdistää yhtiön pitkäjänteisen vastuullisuustyön käytännön tavoitteiksi ja toimenpiteiksi. Kojamo haluaa toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi tehostamalla kiinteistökantansa energiankulutusta ja pienentämällä hiilijalanjälkeä, ja tähtää kiinteistöportfolionsa hiilineutraaliin energiankäyttöön vuoteen 2030 mennessä.

Erik Hjelt, talousjohtaja, Kojamo Oyj, puh. +358 20 508 3225

Niina Saarto, Group Treasurer, Kojamo Oyj, puh. +358 20 508 3283