Kojamo korottaa private placementina 200 miljoonalla eurolla 2029 erääntyvää joukkovelkakirjalainaa

Kojamo Oyj Pörssitiedote 15.1.2024 klo 19:15

Kojamo Oyj laskee 22.1.2024 liikkeeseen 200 miljoonan euron arvosta suunnattuja vakuudettomia vihreitä joukkovelkakirjalainoja (Private placement). Liikkeeseenlasku toteutetaan yhtiön EMTN-ohjelman alla ja korotuksena yhtiön 28.5.2029 erääntyvään joukkovelkakirjalainaan (ISIN XS2345877497). Uuden joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskuhinta on 77.848 %. Liikkeeseenlaskusta saadut varat käytetään uudelleenrahoittamaan yhtiön vihreän rahoituksen viitekehyksen mukaisia projekteja.

”Tämä on ensimmäinen merkittävän kokoinen euromääräinen asuntosijoitusyhtiön tekemä liikkeeseenlasku vuoden 2022 jälkeen. Olemme erittäin tyytyväisiä sijoittajien vahvaan kiinnostukseen yhtiötä kohtaan, ja tämä osoittaa pääsymme monipuolisiin rahanlähteisiin”, sanoo talousjohtaja Erik Hjelt.

OP Yrityspankki toimi joukkovelkakirjan liikkeeseenlaskun järjestäjänä.

Erik Hjelt, talousjohtaja, Kojamo Oyj, puh. +358 20 508 3225

Niina Saarto, Director, Treasury & Investor Relations, Kojamo Oyj, puh. +358 20 508 3283

Nasdaq Helsinki, Euronext Dublin, keskeiset tiedotusvälineet

Tärkeitä tietoja

Tässä tiedotteessa olevia tietoja ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi, kokonaan tai osittain, suoraan tai välillisesti sellaisissa maissa tai tällaisiin maihin tai muutoin olosuhteissa, joissa julkaiseminen tai levittäminen olisi lainvastaista. Tähän tiedotteeseen sisältyviä tietoja ei tule tulkita tarjoukseksi myydä tai tarjouspyynnöksi ostaa joukkovelkakirjalainaa, eikä joukkovelkakirjalainaa myydä maissa, joissa joukkovelkakirjalainan tarjoaminen, hankinta tai myynti olisi lainvastaista ennen sen rekisteröintiä taikka rekisteröintivelvollisuutta koskevaa poikkeusta tai muun kyseisten maiden arvopaperilakien mukaisen hyväksynnän saamista.

Tämä tiedote ei ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa. Joukkovelkakirjalainaa ei ole rekisteröity eikä sitä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen, (”Yhdysvaltain arvopaperilaki”) tai minkään Yhdysvaltain osavaltion soveltuvien arvopaperilakien mukaisesti, eikä sitä saa siten tarjota tai myydä suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa tai yhdysvaltalaisille henkilöille tai niiden lukuun tai hyväksi paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn soveltuvan poikkeuksen mukaisesti tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.