Kojamo Oyj: Lumo Kodit aloittaa 116 asunnon rakentamisen Espoon Niittykumpuun

Mediatiedote 25.9.2020 klo 10.15

Kojamo Oyj: Lumo Kodit aloittaa 116 asunnon rakentamisen Espoon Niittykumpuun

Lumo Kodit Oy ja Lehto Asunnot Oy ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen 116 Lumo-vuokra-asunnon toteuttamisesta Espoo Niittykumpuun. Sopimus on osa kokonaisuutta, jolla Kojamo ja Lehto sopivat yhteensä 11 kohteen toteuttamisesta Espoon Nihtisiltaan, Niittykumpuun ja Nöykkiönlaaksoon sekä Helsingin Vartiokylään. Sopimuksesta tiedotettiin mediatiedotteella 30.6.2020. Kojamolla on nyt noin 2 700 asuntoa rakenteilla.

Espoon Niittykatu 8 rakentuu kolmesta asuinkerrostalosta ja niitä palvelevasta autohallista. Niittykummussa on hyvät julkiset liikenneyhteydet. Metro ja lukuisat bussilinjat yhdistävät kaupunginosan muuhun Espooseen ja pääkaupunkiseutuun. Erinomaiset ulkoilureitit ja liikuntamahdollisuudet alkavat heti ovelta, ja alueella on myös kauppakeskus, kouluja ja päiväkoteja. Tapiolan kattavat palvelut ovat kivenheiton päässä.

Uudet asunnot ovat yksiöitä, kaksioita ja kolmioita. Kohteen arvioidaan valmistuvan alkusyksyllä 2022.

”Haluamme tarjota asukkaillemme parhaan asumiskokemuksen ja kehittää parempaa kaupunkiasumista vastuullisesti.  Uudet asunnot sijaitsevat erinomaisella sijainneilla hyvien palveluiden, ulkoilumahdollisuuksien ja kulkuyhteyksien varrella ja tukevat meitä kannattavan kasvun luomisessa”, Kojamon liiketoimintajohtaja Ville Raitio kertoo.

Kojamon strategiana on investoida voimakkaasti asuntotarjonnan kasvuun Suomen kasvukeskuksissa, joissa vuokra-asuntojen kysyntä kasvaa kaupungistumisen ja vuokralla asumisen suosion kasvun vuoksi.

Lisätietoja: Kojamo Oyj, Ville Raitio, liiketoimintajohtaja, omistaminen ja sijoittaminen, puh. 020 508 3012