Kojamo Oyj: Lumo Kodit aloittaa 74 asunnon rakentamisen Espoon Nöykkiönlaaksoon

Mediatiedote 31.8.2020 klo 11:50

Kojamo Oyj: Lumo Kodit aloittaa 74 asunnon rakentamisen Espoon Nöykkiönlaaksoon

Lumo Kodit Oy ja Lehto Asunnot Oy ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen 74 Lumo-vuokra-asunnon toteuttamisesta Espoo Nöykkiönlaaksoon. Sopimus on osa kokonaisuutta, jolla Kojamo ja Lehto sopivat yhteensä 11 kohteen toteuttamisesta Espoon Nihtisiltaan, Niittykumpuun ja Nöykkiönlaaksoon sekä Helsingin Vartiokylään. Sopimuksesta tiedotettiin mediatiedotteella 30.6.2020. Kojamolla on nyt noin 2 600 asuntoa rakenteilla.

Espoon Nöykkiönlaaksontie 7:än rakentuu kolme puukerrostaloa, jotka perustuvat Lehdon uuteen tilaelementeistä rakennettavaan ekologiseen Deco-puukerrostalokonseptiin. Puukerrostalojen moduulit rakennetaan kotimaisesta puuraaka-aineesta. Puun käyttö rakentamisessa tukee osaltaan vähähiilistä rakentamista.

Uusissa Lumo-asunnoissa on Deco-puukerrostalolle tyypillisesti huoneistokohtainen ilmanvaihto, vesikiertoinen lattialämmitys, laadukkaat integroidut energiaa säästävät keittiökalusteet, vettä ja energiaa säästävät vesikalusteet sekä korkeat, luonnonvaloa tuovat ikkunat.

”Haluamme tarjota asukkaillemme parhaan asumiskokemuksen ja kehittää parempaa kaupunkiasumista vastuullisesti.  Uudet asunnot sijaitsevat erinomaisella sijainneilla hyvien palveluiden, ulkoilumahdollisuuksien ja kulkuyhteyksien varrella ja tukevat meitä kannattavan kasvun luomisessa”, Kojamon liiketoimintajohtaja Ville Raitio kertoo.

Uudet asunnot ovat yksiöitä, kaksioita ja kolmioita. Kohteen arvioidaan valmistuvan loppuvuodesta 2021.

Kojamon strategiana on investoida voimakkaasti asuntotarjonnan kasvuun Suomen kasvukeskuksissa, joissa vuokra-asuntojen kysyntä kasvaa kaupungistumisen ja vuokralla asumisen suosion kasvun vuoksi.

Lisätietoja: Kojamo Oyj, Ville Raitio, liiketoimintajohtaja, omistaminen ja sijoittaminen, puh. 020 508 3012