Kojamo Oyj: Lumo Kodit osti Hausialta As. Oy Matinkylä Forman ja aloittaa 59 asunnon rakentamisen Espooseen

Mediatiedote 22.4.2020 klo 17.40

Lumo Kodit Oy osti Hausia Oy:ltä As. Oy Matinkylän Forma -nimisen yhtiön osakekannan. Samalla yhtiöt sopivat 59 uuden asunnon rakentamisesta Espooseen.

As. Oy Matinkylän Forma on osa viisiportaista kerrostaloa, josta kahteen portaaseen tulee Lumo-asuntoja. Talon katolle on suunniteltu asukkaiden yhteiseen käyttöön kuntosali isoine näköalaikkunoineen ja kattoterasseineen sekä kolme saunaosastoa. Modernien Lumo-asuntojen sijainti on erinomainen Ison Omenan palveluiden ja metron vieressä sekä Länsiväylän tuntumassa. Uudet asunnot ovat yksiöitä, kaksioita, kolmioita ja neliöitä, ja ne valmistuvat lokakuussa 2021.

Tämä investointi tukee Kojamon strategista kasvua erityisesti pääkaupunkiseudulla. Kojamon strategiana on investoida voimakkaasti asuntotarjonnan kasvuun Suomen kasvukeskuksissa, joissa vuokra-asuntojen kysyntä kasvaa kaupungistumisen ja vuokralla asumisen suosion kasvun vuoksi.

Kojamo Oyj, Ville Raitio, liiketoimintajohtaja, omistaminen ja sijoittaminen, puh. 020 508 3012
Hausia Oy, Kari Kiviluoma, toimitusjohtaja, puh. 045 853 3533