Kojamo Oyj:n vuosikertomus vuodelta 2021 on julkaistu

Kojamo Oyj Mediatiedote 2.3.2022 klo 10:00

Kojamo on julkaissut vuosikertomuksensa vuodelta 2021 sisältäen yrityksen vastuullisuusraportin. Vuosikertomus tarjoaa tietoa Kojamon liiketoiminnasta, toimintaympäristöstä sekä strategian ja vastuullisuustyön etenemisestä.

Kojamon vuosikertomus vuodelta 2021 on julkaistu ja se löytyy osoitteesta kojamo.fi/vuosikertomus2021. Verkkosivuilta löytyvä vuosikertomuskokonaisuus muodostuu vuosikertomuksen lisäksi 17.2.2022 julkaistuista hallituksen toimintakertomuksesta ja tilinpäätöksestä, selvityksestä hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportista.

Osana vuosikertomusta löytyy myös Kojamon vastuullisuusraportti, jossa kerrotaan yrityksen vastuullisuuden sitoumuksista ja tavoitteista sekä vastuullisuustyön etenemisestä. Raportti on laadittu Global Reporting Initiativen (GRI) standardien ja European Public Real Estate Association (EPRA) vastuullisuusraportoinnin parhaita käytäntöjä koskevien suositusten mukaisesti.

Vastuullisuusohjelman toteuttamisen ensimmäinen vuosi

Kojamon vastuullisuusohjelma perustuu yrityksen strategiaan ja missioon luoda parempaa kaupunkiasumista. Joulukuussa 2020 julkistetun vastuullisuusohjelmansa mukaisesti Kojamo on sitoutunut YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin ja kiinteistöjensä hiilineutraaliin energiankäyttöön vuoteen 2030 mennessä.

Kojamon vastuullisuusohjelma sisältää neljä vastuullisuuden painopistealuetta. Nämä ovat kestävien kaupunkien rakentaja, paras asiakaskokemus, osaavin henkilöstö ja energinen työpaikka sekä vastuullinen yrityskansalainen. Vastuullisuusohjelman tukipilarit ovat pitkän tähtäimen kannattavuuden ja kasvun varmistaminen, kestävä ja vastuullinen toiminta sekä läpinäkyvä vastuullisuusviestintä ja -raportointi.

Vuoden 2021 vastuullisuustyön tunnustuksista merkittävin oli kansainvälisessä kiinteistöalan GRESB-vastuullisuusarvioinnissa (Global Real Estate Sustainability Benchmark) menestyminen. Kojamo osallistui GRESB-arviointiin toista kertaa ja paransi tulostaan entisestään, saaden 77 pistettä sadasta. Tulos nousi seitsemällä pisteellä edellisvuoden tasosta. Tuloksellaan Kojamo ylitti sekä oman vertailuryhmänsä että kaikkien arviointiin osallistuneiden keskimääräisen tuloksen, ja ansaitsi jo toistamiseen Green Star -tunnustuksen ja kolme tähteä viidestä.

Vastuullisuusraportoinnin varmennus

Kojamon vuoden 2021 vastuullisuusraportin varmennuksen on suorittanut KPMG Oy Ab. Varmennuksen piirissä ovat olleet tietyt ympäristövastuun tunnusluvut energiankulutuksen, vedenkulutuksen ja päästöjen osalta. Varmennus on tehty nyt ensimmäistä kertaa ja varmennusraportti löytyy osana vuosikertomusta.

Kojamo Oyj:n vuosikertomus 2021:

Niina Saarto, Group Treasurer, sijoittajasuhteet, Kojamo Oyj
puh. +358 20 508 3283, niina.saarto@kojamo.fi