• KONE Oyj/

KONE aloittaa omien osakkeiden hankinnan osakepohjaisia kannustinjärjestelmiään varten

KONE Oyj, pörssitiedote, 10. marraskuuta 2021 klo 15.15

KONE Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa yhtiön omien B-sarjan osakkeiden hankinnan vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella. Osakkeet hankitaan käytettäväksi osana KONEen osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä. Hankittavien B-sarjan osakkeiden enimmäismäärä on 750 000 kappaletta ja osakkeiden hankintaan käytetään enintään 50,0 miljoonaa euroa. Omia osakkeita hankitaan yhdessä tai useammassa erässä Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 11.11.2021 ja lopetetaan viimeistään 8.12.2021.

Varsinainen yhtiökokous valtuutti 2.3.2021 hallituksen päättämään enintään 52 930 000 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta yhtiön vapaalla omalla pääomalla siten, että A-sarjan osakkeita voidaan hankkia enintään 7 620 000 kappaletta ja B-sarjan osakkeita enintään 45 310 000 kappaletta.

KONE Oyj:llä on yhteensä 529 395 860 osaketta, joista 76 208 712 on A-sarjan osakkeita ja 453 187 148 on B-sarjan osakkeita. KONE Oyj omistaa tällä hetkellä 10 683 525 omaa B-sarjan osaketta.

Natalia Valtasaari, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0204 75 4705

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2020 KONEen liikevaihto oli 9,9 miljardia euroa, ja vuoden 2020 lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.