KONE järjestää pääomamarkkinapäivän huomenna 27. syyskuuta 2024 Helsingissä

KONE Oyj, lehdistötiedote, 26. syyskuuta 2024 klo 19.00

KONE järjestää pääomamarkkinapäivän huomenna 27. syyskuuta 2024 Helsingissä

KONE järjestää huomenna 27. syyskuuta 2024 pääomamarkkinapäivän sijoittajille ja analyytikoille Helsingissä. Pääomamarkkinapäivä esittelee KONEen uuden strategian nimeltään Rise vuosille 2025-2030. Uusi strategia julkaistiin viime viikolla, siihen liittyvä lehdistötiedote löytyy täältä.

Toimitusjohtaja Philippe Delorme:

”Meillä on selkeä fokus tehdä KONEen liiketoiminnasta entistäkin resilientimpää, huolto- ja modernisointiliiketoiminnan ollessa sen keskiössä. Näiden liiketoimintojen kasvu on jo kiihtynyt selvästi, ja tänä vuonna odotammekin tuloksemme tulevan noin 90-prosenttisesti huolto- ja modernisointiliiketoiminnoista.

Näemme toimialallamme monia jännittäviä kasvumahdollisuuksia, ja uskomme, että voimme saavuttaa noin viiden prosentin kokoluokan liikevaihdon kasvua seuraavan kolmen vuoden aikana. Samalla olemme tunnistaneet myös alueita, joissa meidän on parannettava suorituskykyämme. Kannattavuuden osalta tavoittelemme 13-14 prosentin oikaistua liikevoittomarginaalia vuoden 2027 loppuun mennessä. Olemme uudessa strategiassamme määritelleet yksinkertaiset ja selkeät prioriteetit, jotka tukevat tavoitettamme nousta toimialamme johtoon.”

Pääomamarkkinapäivän ohjelma:

Esitykset alkavat klo 8.30 ja päättyvät noin klo 12.00 (tapahtuman virtuaalinen osuus päättyy tähän).

Philippe Delorme, toimitusjohtaja: KONE’s strategy 2025-2030
Ilkka Hara, talousjohtaja: Roadmap towards our ambition
Ken Schmid, EVP, Amerikka
Nicolas Alchal, EVP, Eurooppa
Joe Bao, EVP, Kiinan alue
Samer Halabi, EVP, Aasian ja Tyynemeren alue, Afrikka ja Lähi-itä

Tapahtuman suoraa webcast-lähetystä voi seurata KONEen internetsivuilla osoitteessa https://kone.videosync.fi/cmd-2024/register. Päivän esitykset ovat saatavilla osoitteessa https://www.kone.com/fi/sijoittajat/paaomamarkkinapaivat/2024/ noin klo 8.00 tapahtumapäivänä. Osallistujat voivat lähettää kysymyksiä webcast-alustan kautta esitysten aikana.

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 0031

Me KONEella uskomme, että meillä on tärkeä rooli kaupunkien tulevaisuuden muokkaamisessa. Olemme yksi alamme johtavista yrityksistä, ja autamme päivittäin kahta miljardia ihmistä liikkumaan turvallisesti, sujuvasti ja saumattomasti älykkäissä ja kestävän kehityksen mukaisissa rakennuksissa ja kaupungeissa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11 miljardia euroa, ja vuoden lopulla KONEella työskenteli reilut 60 000 ihmistä yli 60 maassa. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.