KONE järjestää pääomamarkkinapäivän tänään 1. kesäkuuta 2022 Helsingissä

KONE Oyj, lehdistötiedote, 1.kesäkuuta 2022 klo 7.30

KONE järjestää pääomamarkkinapäivän tänään 1. kesäkuuta 2022 Helsingissä

KONE järjestää tänään 1. kesäkuuta 2022 pääomamarkkinapäivän sijoittajille ja analyytikoille Helsingissä. Tilaisuudessa käydään läpi yhtiön kehitysaskeleita käynnissä olevan strategiakauden aikana sekä tärkeimpiä painopistealueita tuleville vuosille. KONE ei julkista uusia strategisia tai taloudellisia tavoitteita tilaisuuden yhteydessä.

Toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth:

”Maailma ympärillämme on epäilemättä muuttumassa. Kysyntä on elpynyt ja markkinanäkymät ovat positiiviset. Näemme kiinnostavia mahdollisuuksia kaikilla alueilla, erityisesti palveluliiketoiminnassa. Samanaikaisesti inflaatio kasvaa nopeasti ja vallitseva pulatalous vaikuttaa kaikkiin toimialoihin.

Tässä muuttuvassa liiketoimintaympäristössä prioriteettimme on innovoida asiakkaidemme ydintarpeiden ympärillä, hakea kasvua erottautumisella ja vahvistaa edelleen toimitusketjujemme joustavuutta. Keskitymme myös dynaamisten hinnoittelustrategioiden ja sopimusmallien toteuttamiseen sopeutuaksemme korkean inflaation maailmaan. Olemme edistyneet hyvin katteiden parantamiseen tähtäävissä toimissa; hintojen nostamisessa, tuotekustannusten alentamisessa sekä tuottavuuden parantamisessa. Kasvumme palveluliiketoiminnassa on alan parhaimmistoa, ja se on keskeinen kilpailuetu meille nykyisessä toimintaympäristössä. Tämä koskee myös Kiinaa, jossa uuslaitemarkkina on tällä hetkellä epävarmempi. Sen sijaan Kiinan palvelumarkkinoiden odotetaan kasvavan tulevaisuudessa merkittävästi.

Olen vakuuttunut siitä, että ’Kestävää menestystä asiakkaan kanssa’ strategiamme mahdollistaa parhaiden osaajien houkuttelemisen ja säilyttämisen, kilpailuasemamme vahvistamisen sekä kestävän kehityksen johtajuuden. Tämän myötä olemme hyvässä asemassa tarttumaan tunnistamiimme kasvumahdollisuuksiin.”

Pääomamarkkinapäivän ohjelma:

Tapahtuma alkaa 1. kesäkuuta 2022 klo 8.30 ja loppuu noin klo 12.30.

Henrik Ehrnrooth, Toimitusjohtaja: Sustainable success with customers
Ilkka Hara, Talousjohtaja: Our path towards our financial targets
William Johnson, EVP, Kiinan alue: Continued leadership in new equipment and services
Tomio Pihkala, EVP, Uuslaiteliiketoiminta: Driving differentiation and resilience
Hugues Delval, EVP, Palveluliiketoiminta: Leading in service business

Tapahtuman suoraa webcast-lähetystä voi seurata KONEen internetsivuilla osoitteessa https://www.kone.com/fi/sijoittajat/paaomamarkkinapaivat/2022/. Päivän esitykset ovat saatavilla samassa osoitteessa noin klo 8. Osallistujat voivat lähettää kysymyksiä webcast-alustan kautta esitysten aikana.

Natalia Valtasaari, sijoittajasuhdejohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4705

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden 2021 lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.