KONE modernisoi Kampin metroaseman pitkät liukuportaat

KONE Oyj, lehdistötiedote, 8.10.2012

KONE on valittu peruskorjaamaan Helsingin kaupungin liikennelaitoksen (HKL) Kampin metroaseman pitkät liukuportaat. Tilaus sisältää kolmen, nostokorkeudeltaan lähes 30-metrisen liukuportaan täydellisen modernisoinnin, jolla varmistetaan liukuportaiden luotettava toiminta ja turvallisuus seuraavien vuosikymmenten ajaksi. Hankkeeseen sisältyy myös liukuportaiden kunnossapito viideksi vuodeksi.

HKL ja KONE ovat yhteystyössä peruskorjanneet liukuportaat jo Rautatientorin, Sörnäisten ja Hakaniemen metroasemilla ja Ruoholahden metroasemien portaiden modernisointi on parhaillaan loppusuoralla.

"Olemme ylpeitä saadessamme jatkaa yhteistyötä HKL:n kanssa näissä vaativissa julkisen liikenteen kehityshankkeissa ja osaltamme olla mahdollistamassa sujuvaa ja turvallista liikkumista helsinkiläisille", sanoo Ari Lehtoranta, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja.

Liukuportaiden modernisointi toteutetaan porras kerrallaan alkaen vuoden 2013 tammikuussa ja päättyen viimeistään helmikuussa 2014.

Tilaus on kirjattu vuoden 2012 kolmannelle vuosineljännekselle.

Lisätietoja:

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

Yrityksestä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com